Gå til innhold

Mannen og jeg hørte barneføtter som løp over gulvet når vi hadde lagt oss i går, men når mannen sjekket så lå begge barna våre å sov!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde akkurat lagt oss da jeg hørte barneføtter som løp over gulvet, jeg ba mannen sjekke, og han kom tilbake med store øyne.

 

"Du hørte at ett av barna var oppe?" spurte han. "Ja, sa jeg, det var jo derfor jeg ba deg gå" svarte jeg. "Du hørte også at det var løpende skritt?" spurte han "Ja, hvem var det som måtte på do?" spurte jeg.

 

"Begge barna sover i sengen! Ingen har vært oppe! Jeg vet jeg hørte løpende barneskritt!" sier han, og spør videre om jeg var sikker på at det var løpende barneskritt jeg hørte. Det var det jo, det var jo jeg som spurte om han gadd å sjekke!

 

Dette var ganske ekkelt. Vi begge hørte det samme samtidig. Vi har hatt barn i over 5år og VET hvordan det lyder når barna beveger seg over gulvet og her var det typisk småspringing fra soverommet og inn på badet.

 

Hva kan det ha vært? Vi var begge litt satt ut av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så stilig! Og skummelt! Eneste jeg tenker på, er vel det samme som du tenker på:)

Har opplevd mye jeg, så vet at det er mye mellom himmel og jord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i stor enebolig. Så iallefall ingen naboens barn.

 

Har ikke erfart noe spøkelser her før og har bodd her i 3år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan det ha vært og hvorfor og kan det være skummelt/falig og hva bør vi gjøre i såfall?

 

Kjenner jeg blir litt lettere stresset her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..og mannen er 100% jordnær og flirer normalt av slike historier. Han var lettere stresset i natt og spurte meg gjentatte ganger om jeg er sikker på at jeg også hørte dette. Ja, herregud, det var jo jeg som sa han måtte stå opp!

 

Er det ikke rart vi begge hørte det samtidig? Vi var 100% sikre på at det var ett av barna, men det var det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt du er litt stresset HI. Det er ikke veldig lenge siden jeg fikk erfare at det er mer der ute enn vi vet, og det tok meg litt tid å godta det. Men jeg vet at de/dem som er innom hos oss å besøker oss iblant ikke er farlige i det hele tatt, dem vil bare kike innom. Så hvis de blir for bråkete (blinker med strømmen, kaster lokket på skittentøyskurven vår bortover gulvet...) så ber jeg dem høflig la være og da blir det som regel stopp. Er ikke farlig HI. De kommer aldri til å skade dere. Det beste er å godta det faktum at de er der og at du ikke kan gjøre noe med det. En dag får vi alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du hører lette barneskritt, så er det nok ingen som vil dere noe vondt:) Poltergeist (eller hvordan det nå skrives) vil jeg ikke ha i mitt hus, men spøkelser er bare koselige.. Litt ekkelt i beg. kanskje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske stresset og i natt lå jeg å tenkte på de to barna jeg mistet for ca 3.5år siden. Jeg mistet riktig nok disse i 3 mnd svangerskap, så ingen av de var født levende, men jeg lå helt med følelsen av at det måtte være en av de..

 

Dette er jo bare helt tullete, men jeg kjenner meg lettere hysterisk her nå og er på gråten. Spøkelser, finnes det? Hva er det? Hvorfor kommer det hit isåfall? Hvorfor hørte både jeg og mannen det samtidig? Det må jo ha vært en grunn? Kan det være ett av de jeg mistet? Dette er jo bare teit. Har jo kommet over de jeg mistet for lenge siden. Det var tidlig i svangerskapet og jeg har fått nytt barn etter dette.

 

Huff :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok spøkelsesbarn i huset min venn :)

 

Du venner deg til dem. Selv bodde jeg i et gammelt hus hvor det gikk igjen to eldre mennesker. Damen var lita og søt og dreiv stort sett bare med husarbeid (hørte møbler bli dratt bortover guvet i annen etg når vi var i første, og vi SÅ henne brette klær en gang på soverommet!)

Mannen var ekkel...usj, så han aldri, men følte deg beglodd og overvåket av en streng slem mann på toppen av trappa....Æsj.

 

Dersom dere ikke føler dere plaget av disse barna, så gjør det ikke noe å la de bli... Poltergeist derimot.... da ville jeg ringt etter hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen var raskt oppe av sengen. Vi ligger på naborommet til barneværelset og vi hadde akkurat lagt oss ned. vi hørte løpende skritt fra soverommet til badet. Ikke sjans at ett av barna hadde rukket tilbake til sengen sin.

 

Andre "logiske" forklaringer kan jeg evt tro på. Ventilasjon eller annet, men tror heller ikke det. Vi har bodd her i 3 år og vi VET vi hørte løpende barneskritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt sånn frysninger når jeg leser dette. Er en stor fan av alt som er overnaturlig. Elsker å se på serier som handler om spøkelser etc. Ikke vanskelig å gjette at jeg elsker å se grøsser.

 

Jeg håper at jeg aldri får opplevd spøkelser eller poltegeist. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt, er poltergeist kraftige energier som får til å flytte på ting, banke i vegger m.m, en generelt bråkeånd.. Et spøkelse er et avtrykk eller energi etter et menneske som har noe ugjort her på jorden.. Kan hende jeg og er på bærtur men..

 

En venninde av meg hadde et spøkelse av en mann etter seg i over 4 år.. jeg, hun og ei synsk ei hjalp han over til den andre siden.. han var slik at han lekte med termosten, barneleker med lyd og ringeklokker.. Ånden er nå i himmelen, men kommer på besøk innimellom. Det gjorde han i helga da jeg var til venninda mi. Jeg sa høyt at nå skal jeg legge meg, så jeg foretrekker at du drar nå.. Han avspilte lyden fra leken han holdt på med et par ganger til, så ble det stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minnes å ha hørt at en poltergeist ikke nødvendigvis er et vesen. Denne kan også danne seg av energiene til de som bor i huset, og vokser seg større og sterkere av disse. Alle har vel sett en eller annen skrekkfilm hvor det kommer en mørk "sky" i taket eller andre steder. Jeg tror det er dette som er en poltergeist. Er ikke helt sikker, men jeg tror også kanskje det er det samme som en bankeånd som de kaller det.

 

Man merker jo egentlig ganske kjapt om det er noe ondt i huset da. Man merker det på ting som skjer. Et vanlig vennlig gjennferd pleier ikke bråke ekstremt høyt, og dører og vinduer smeller opp og igjenn. Da ville ikke jeg ha beholdt den i huset hvertfall.

 

Jeg har igrunn en oppfatning av at det spøker i veldig mange eldre hus og gårder som har lang historie bak seg. Men dette er "snille" spøkelser etter personer som har bodd i huset tidligere. Det er jo ikke så skummelt lenger da liksom dersom man vet at gjenferdet heter Olga og er 70 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er ikke mer enn ca 11 år gammelt. Jeg tror ingen har dødd her tidligere. Er det ikke slik at gjenferd er stedbundet? Det er vel ingen gjenferd som da kan være her?

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Siden dere diskuterer poltergeister og spøkelser som om det finnes noen fasit på hva dette var: Jeg tror det var småfolk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...