Gå til innhold

hei 1ma,venter på ny spire.


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

Hehe, ja de er skjønne i den alderen. Ikke alltid like skjønne i tenårene hehe, men de har vært fantastiske mot meg siden,ja du vet. Kommer til å være driiit redd neste gang, siden min krop heller ikke gir beskjed. Men vi har krav på mange ul og god oppfølging. Vi skal klare det. vi skal ikke gi opp. Godt du kan le litt. Skal komme meg ut av senga nå. Orker ikke ligge her å se på babysenga. Bare å komme seg videre. Tenker vi tar et døgn på hotell i risør om 14 dgr bare vi to, det blir godt. Ta litt vin, god mat, og kanskje elske igjen hvis alt er ok. Lurer på om e får en soppinfeksjon, så tar en canesten i god tid. Da bor vi jo bare 1.5 time unna. Vi skal virkelig følge hverandre helt ut her. Ha en så fin ettermiddag som du kan. Føler virkelig med deg. Stor klem. Stå på. dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

får håpe vi får den oppfølginga vi har krav på. du hadde vel privat gyn som skulle følge deg opp du, det har ikke jeg, så jeg må krangle med fastlegen om henvisning til ul ovs hvis ikke han gir meg det jeg har krav på med engang. man klarer ikke annet enn å le litt når jentungen ler så ho nesten tipper her. så er utrolig godt å ha de/ho her så jeg ikke drukner i min egen selvmedlidenhet. vi skulle kjøpe seng og stellebord om ca 2 uker når vi skal på ikea, og barnevogna og bilsete skulle vi bestille på nette etter den private ul i uke 14. så gruer meg til å reise på ikea, men er så mye annet vi og skulle ha der, så må jo reise dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, angrer nå på at jeg ikkke gadd å vente til i morgen når jeg skulle hatt ny ul m å handle,men håper jeg får bruk for det. Ja har en privat gyn siden jeg ble konsiert for et år siden. Han har lovet at jeg kunne gå fast til han, betaler bare 100kr når jeg er gravid. Han heter kloster-jensen på langbrygga i arendal. Kjempeflink med laaang erfaring. Jobba på sykehuset i mange år før han startet privat. Hadde ultralyd hos han med de to tenåringene mine. Hvis du har mulighet til å reise dit av og til er det flott, du kan få henvisning av lege,hvis ikke ringer du direkte til han. Han er kjent for å være utrolig dyktig, og det merker jeg,jeg som sliter med legeskrekk. Håper du får det fint på ikea allikevel,gleder meg til jeg og mannen min skal på tur, Det blir godt. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei katta76!

fikk ikke skrivd mer i går kveld jeg. hvordan går det med deg i dag? blødningene mine er så og si borte nå, bare lyse rosa utflod. føler meg helt tom, men gråter ikke fult så mye nå, og i natt sov jeg gjennom natta for første gang siden fredag, la meg i 1 tia, og sov til nesten 7, var oppe en tur før jeg la meg igjen og sov til halv 11. det var utrolig godt å få sove litt.

du får helt sikkert bruk for utstyret igjen snart, vi skal jo hoppe over på 1 trimester snart igjen vi to, det har jeg bestemt, hehe. men må være vondt å ha så mye store ting som du ser og er en påminnelse hele tiden. det lille jeg har kjøpt av klær ligger heldigvis i en skuff så jeg slipper å se det før jeg er klar. men samboer så litt på klærne i går og gråt litt. tror han trenger litt matrielle ting for å få ut følelsene. babydoppleren ligger i skapet nå, prøvde den noen ganger, men tenkte ikke videre over at jeg ikke fant hjerte da legen sa det er ikke unormalt å ikke høre hjerte før uke 14 eller noe. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen. Har det ganske likt som deg. Føler meg helt tom,men har sovet gjennom hele natten. Hele 12 timer. Sambo sa at han vil aldri glemme barnet vårt. Han er sterk for min skyld,men ser han har det vondt. Han fikk dratt meg ut av huset idag en tur til grimstad på cafe oppi byen. Vanskelig,men allikavel godt. Traff ingen kjente heldigvis,men så en haug med spedbarn og barnevogner,det var vondt,men samtidig vil jeg jo alltid se det, så like godt å få det overstått. Har ikke hatt blødning i det hele tatt,men merker at det er ltt vondt i livmora,kommer blankt ut. Vi skal inn på første trimester, og uansett hvem av oss som kommer først må vi følge hverandre. Er så glad jeg har deg å prate med. Merker det hjelper veldig siden det skjedde oss begge på likt. Tok det lang tid før du ble gravid? jeg brukte nesten 5 mnd. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg slutta på pilla i november, men vi begynte først å prøve mer aktivt i januar, og i starten av mai satt frøet, merka det allerede 17 mai, for jeg lå å hyl skreik, hadde ikke noe å ha på meg når vi skulle grille hos foreldrene min, tok en veldig tydelig test 2 dager etter og 4 dager før mens. hehe. så jeg var en hormon bombe å ha i hus. hehe. har litt vondt i livmor igjen i dag, det kommer og går. var en tur på butikken i stad, og begynte å grine av bleiehylla igjen, det gjorde jeg på fredag og, så de som jobber der må jo tro jeg er gal. men må bare ble vant til det før jeg skal tilbake på jobb, men er ennå 4 uker til så da bør jeg være mer stabil. ja er kejmpe godt å prate med noen i samme situasjonen, for føler at andre ikke helt forstår hvor vondt det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Har tatt litt rødvin idag,så hjelper litt der og da,men grusomt vondt uansett. og når det gjelder prøving begybte vi og i januar og på 17mai holdt jeg på å spy av pølse lukta fra nottos kiosk i grimstad,hehe. Ganske like vi to. Håper det går bedre for hver dag og at en spire sitter snart. Stor natta klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps når det gjelder butikker er det det aller verste. Alle ting minner om det lille barnet vi hadde i magen. Vet at livet må gå videre,men vet enda ikke hvordan. Skjønner nå alle som har vært i denne situasjonen,men godt å ha deg ved min side hvor det enda er så ferskt. Vi skal klare dette sammen. Det er jeg helt sikker på. Håper natten er snill med oss,slik at vi får sove...stooor klem. Tenker på deg vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja butikker er ille. er helt sprøtt så likt alt er for oss, til og med ned på datoer omtrent. får håpe vi er like like videre også. hjelper med en som har det på samme måte nå og ikke bare folk som har hatt det sånn tidligere.

ønsker deg en god natt med fine drømmer. nå er det på tide vi slipper tomheten og sorgen om natta slik at vi får sove i fred. tenker mye på deg og. en stor natta klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Vet du hva!!!! Huff håper ikke jeg har ødelagt noe der inne,men vi hadde sex igår. Ble litt tøff da jeg hadde drukket 3 glass vin. Det var overhodet ikke vondt,men er litt engstelig for at det var litt tidlig å få noe inn der. Har jo ikke blødd,men husker ikke hva legen sa om sex.Verker litt nå i livmora.Huff tror du det gjorde noe? Ellers lurte jeg på om jeg skal gå til innkjøp av en dvergpappegøye idag. Skal ihvertfall se på en. Hjalp igår med intimkontakt,men går nok en stund før jeg kan bli gravid-tid før eggløsning kommer,men kan iallefall late som om at vi prøver nå, hehe. Men tør nok ikke ha sex på noen dager. Verker godt der inne nå,sikkert psykisk også. Håper du fikk sove inatt. Vi må ikke la oss knekke helt for da tror jeg det tar lengre tid å bli gravid igjen. Ha en så fin dag som du kan. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS utvikla seg til noen grusomme smerter istad i livmora. Jeg vrei meg i smerte her og fikk parasett. Trodde d var pga sexen,men vet nå at det kom pga en orgasme han gav meg på morgnen. Skal nok ikke ha det på en stund,merka smertene begynte så smått rett etter det. Kroppen var nok ikke klar for orgasme hos meg enda. Er helt fin igjen nå,bare litt utmatta etter smertene. Så vent en stund med det,men sex er å anbefale,heldigvis ikke vondt,og føler meg litt bedre da vi er igang igjen. Håper bare jeg ikke ødelegger noe som sakt med å starte fortidlig. Skal vente 2-3 dgr til nestegang.. Masse lykke til med deres første gang igjen... Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner selv jeg har lyst til å bare hoppe i høyet igjen, men det vil ikke samboer, han vil vente i 2uker fra utskraping for å være helt sikker på at det ikke går galt med infeksjoner og sånn. jeg har vært veldig nøye med intimhygiene og holdt meg unna sex bading og ikke hatt noe som helt oppi der. men i dag har jeg streke smerter likevel, det svir, brenner, sprenger og stikker på engang. fryser veldig så målte feber, men slår bare ut på 37,6 under armen, ringte sykehuset og prata med vakthavende gyn, første ho sa var jeg kunne ikke ringe hver dag pga litt smerter, det hadde vi vist prata om i går, what liksom, jeg har da ikke ringt før. så kikka ho i papirene og så at ho tok feil, beklaga ikke engang enda jeg begynte jo å grine pga tonen hennes. så nekta ho å se på meg hvis jeg ikke tar tempen i rompa, hvis den var over 37,5 i rompa skulle jeg ringe igjen og da skulle ho se på meg. vel hvis den er over det under armen er den jo det i rompa også. men ikke pokker om jeg vil prate mer med den sure grettne dama. så prøver å finne ut hvor jeg skal henvende meg for hjelp, men finner ikke ut noen ting. orry at det ble ett selvsentret innlegg, men nå er jeg så fortvila at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har blitt ennig med samboer og mamma nå, at jeg skal ta tempen på nytt sener og ringe etter klokka 3 engang for da har det vært vaktbytte slik at jeg forhåpentligvis treffer en hyggelig lege.

 

hvordan går det med smertene dine nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe kjekt dette med MA og utskrapning.

 

Jeg gikk gjennom det samme i høst, men hadde det heldigvis så travelt på jobben da det skjedde at jeg ikke rakk og tenke så mye på det.

Jeg blødde lite og fikk mensen ca 3 uker etter utskrapningen (fikk beskjed om å vente en mens pga svært tynne slimhinner, noe jeg også kunne se selv på ultralyd hos min private gynekolog). Hadde ikke tro på at jeg skulle bli gravid raskt igjen (hadde brukt ca 1/2 år på å bli gravid) så fulgte ikke med på el, men plutselig hadde det gått 1 uke over ikm. Tok test og den var positiv. Nå sitter jeg her med mage og venter på en baby som kommer om ikke lenge.

 

Jeg ville bare gi dere litt håp om at det kan snu fort igjen. Ønsker dere lykke til og håper dere blir like fort gravide igjen som meg.

 

Mvh

Mamsemums

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært hos legen og fått bekrefta infeksjon. ho trodde det kunne komme av at babyen var død der inne i 4uker før det ble oppdaga. har vondt og feber. ul var fin, viste at det ikke var rester inni meg. men nå ho putta inn 2 fingre og trykte på magen gjorde det så vondt at tårene sto i øya mine.

håper det går bra med deg vennen, og at du ikke har vondt lengere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamsemums, så bra å høre at det har gått fort for deg å bli gravid igjen. krysser fingrene for meg og katta deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mamsemums for oppløftende svar.

 

Kjære deg vennen min. stakkars deg. Helt forferdelig å høre. Helt dykt av de å si du må vente. Feber under armen,da skal du jo legge til en hel grad da. Så da hadde du hatt nesten 39. Huff håper det går bedre med deg. Jeg kommer til å vente nå en uke med å ha sex. har vært rart der,men ingen tegn foreløpig til infeksjon,og går i tillegg på antibiotika for urinveis inf. Har kjøpt meg 2 dvergpapegøyer idag. Det hjalp litt. Men allikevel,har vondt i sjela. Så setter igang med ny prøving når kroppen er klar for det. Har ikke eggløsning enda allikevel,så blir allikevel ikke gravid enda. Vi skal kjempe. God bedring vennen. Håper du kommer deg fort. Min hadde ikke vært død så lenge,sikkert derfor operasjonen gikk så bra. Men rart i livmora og har fortsatt vondt i bekkenet. Tenker på deg. Du er blitt en god venninne for meg allerede.bare så du vet det... Stor klem. slapp godt av nå og kom deg raskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har skrevet litt lenger opp her. Innlegget kom litt høyere. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du ikke har tegn på infeksjon, men hjelper sikkert den kuren du går på for urinveisinfeksjon også. ja du har skjekka etter el? har aldri skjekka etter det jeg da, for var veldig stabil i syklusen og merka det på ekstrem utflod når jeg hadde el. heldigvis skal ikke infeksjonen ha noe å si på det å bli gravid igjen, og jeg kune ha sex igjen når jeg ikke har vondt og almentilstanden er bedre, så sant jeg ikke blør da. og hvis jeg ikke ble bedre i løpet av en 3-4 dager så skulle jeg ta kontakt igjen. ho jeg prata med senere på dagen, og sånn kikka på meg var ei kjempe hyggelig dame, og når jeg fortalt om samtalen tidligere på dagen skjønte ho godt at jeg venta og tok kontakt igjen etter vakt skifte.

så moro med dverg papegøyer da, skal du lære de å prate nå eller? mener det går ann å lære de noen få ord, men ikke like mange som vanlig papegøye. har go pusen min jeg, og er jo så korslig med ho atte, men tror det hadde blitt bråk om jeg tok en fulg i hus, for ho tror jo det er mat og leke. hehe.

ble litt bekymra siden jeg ikke hatt hørt noe siden morran i dag og jeg viste du hadde vondt, så var godt å se du hadde svart nå og at det er bra med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen. Du høres litt bedre ut? Var borte hele dagen etter at jeg hadde tatt et par parasett. Ble bedre,men føler stadig at hele livmora kommer ut. Var koselig med fugl. Hadde katt,men sønnen reagerer sånn, så tror fugl går greit. Fikk fuglene tidlig, ble født akkurat da jeg ble gravid, så sikkert en menig med det. Tenker jeg skal bruke tiden nå med å få den tamme,hehe. Koselig med pus. ville hatt en jeg og. Håper infeksjonen din går fort tilbake. Snakker med deg i morgen. God bedring. Nattaklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss en ser bort i fra infeksjonen så går det stort sett bedre, men får ennå noen tilbakefall hvor jeg bare vil ha babyen min, sånn som på morra i dag. men tenker ikke på det døgnet rundt lenger heldigvis. begynner du å få det litt på avstand?

så de er ikke tamme ennå? håper du får temmt de fort da. er sikkert mye kos med fugl og. katter er korslige dyr, men ho vi har er litt spessiell, men så var ho bare 6uker når vi fikk ho for mora avviste kattungene og nekta de mat. så ho her dusjer innimellom (og ja ho liker det, står så fint i dusjen atte) og hvis noen her i huset så mye som hoster har ho nattevakt med å passe på hele tiden, ulempa er jo at når ho passer på blir vi vekkt flere ganger om natta for ho kommer helt oppi ansikte. men er jo søtt og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skjønn pus, hehe. Fuglene er bare 3mnd, sa at jeg ville få den tamme,men tar dobbel tid da de er to. Kunne ikke skille dem, de er så skjønne sammen. Men da har jeg litt å gjøre i høst. Mannen er mange og lange timer på jobb på kveldene. Han er spillerutvikler og tallentspeider så ser ikke han mye fra høst til vår. Jeg og får plutselige gråteannfall. Traff en kam av sambo på sørlandsenteret hvor vi kjøpte fuglene som spurte om vi hadde fått noen små. Da svei jeg i øynene og stotret frem d som var skjedd. Det var sårt. Men må bare venne meg til d, selv om det blir vanskelig. Har du mye vondt idag? Høres ikke godt ut med infeksjon. Stakkars deg,ble mye på en gang. Slapp godt av idag-er jo skikkelig drittvær. Jeg sover mye nå, hele 12 timer hver natt, og drømmer mye rart. Allikevel føler jeg meg ikke utsove. Nå skal jeg spise frokost. Fuglene kvitrer mens sambo lager egg der inne, hehe. Prates siden. ha en så fin dag som du kan. God bedring. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har endel vondt i dag og, men gyn sa det at det vil ta noen dager før antibiotikan hjelper, men at hvis jeg fortsatt ikke var kvitt smertene til lørdag/søndag skulle jeg ta kontakt igjen for å prøve en annen kur. men ville tro det går greit, har fått den type jeg bruker få for andre infeksjoner og da har den alltid hjelpt. ja du får hendene fulle da med å "oppdra 2 fugler", men er bra å ha noe annet å fokusere på. jeg er litt sånn jeg da at de som ikke vist om graviditeten trenger ikke vite om hva som har skjedd heller, men er vel fordi jeg synes det er ekkelt at den var død så lenge. men nå var det mange som viste det da, jeg la på meg tidlig så begynte med mammebukser på jobb rundt uke 10-11 fordi fikk ikke igjen knappen på de vanlig abrbeidsbuksene, og siden jeg jobber i en butikk så det var mange som la merke til at magen ble større.

får vel finne meg noe mat jeg og. du må ha en fin dag og. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med meg. Jobba i b.hage, fikk mage fra uke 6,da dette var min tredje graviditet. Så maaange som visste at jeg var gravid, og da mange som ikke vet jeg ikke lenger er det. Men 2 i samboers fam har opplevd det samme som meg for noen år siden. Sa jeg måtte komme meg ut i samfunnet så fort som mulig, ellers går det bare ut over meg selv. Så prøver så godt jeg kan her. Mannen reiste på jobb nå, så plutselig alene noen timer, rart,men det kvitrer voldsomt her så har litt selskap da hehe. De måtte stå i fred 2 døgn før jeg kan prate med papegøyene pga tilvenninga. Håper kuren din hjelper raskt så det fysiske i allefall blir bedre. Har en litt bedre dag idag. Vil komme opp og nedturer,men satser på å bli gravid innen 2-3 mnd. Er i allefall målet. Prøvde jo like klenge som deg sist. Men de sier jo at en blir lettere gravid nå,så får jo håpe på det. Vil vente med å ha sex i en uke hvis alt holder seg greit der inne så jeg ikke får problemer. Vanskelig å vente,men men. God bedring. Tenker på deg. KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...