Gå til innhold

hei 1ma,venter på ny spire.


katta76.med 2 store og 2 små.

Anbefalte innlegg

Har tenkt så på deg. Skjedde jo oss begge omtrent samtidig og like langt på vei. Tenkte på deg i hele går. Forferdelig opplevelse dette her. Var litt av et sjokk. Operasjonen min var vellykket og har ikke blødd siden 2 gng rett etterpå. Har litt vondt i dag over skambeinet,men ellers har mine symptomer gått tilbake nå. hva med deg? blør du mye o.l. Har vært masse på do så jeg ligger med en smertefull hemmoroide,men kanskje like greit, for det psykiske er så vondt at da får jeg den å konstrere meg om. Gruer meg nå for å gå ut av huset igjen for å treffe masse folk som ikke vet om at jeg har mista, det blir ille. Satser på at jeg om et par uker kan prøve å bli gravid igjen. Var ingenting i veien for å prøve m en gang. Tenker masse på deg. Går litt bedre for hver dag. Stor klem. og håper vi kan følge hverandre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. har tenkt på deg og. og håper vi er fort inne på 1 trimester igjen begge to.

utskrapinga gikk bra, kirurgen sa han hadde fått ut alt og at det ikke var noen komplikasjoner. det værste med selve sykhus oppholde var ventetiden, fikk beskjed om å møte opp klokka 9, men først litt før 1 hadde de tid til utskrapinga. det var lange og tøffe tider å sitte der på ett sykehus rom å bare vente uten å vite noen ting. blødde litt i går, og i dag har det bare kommet noen dråper. har blitt masse tårer, men hjelper at stebarna på 7 og 9 år er her nå for da får jeg tankene over på annet. så er vært om natta, når jeg først sovner våkner jeg kort tid etterpå av at jeg begynner å gråte fordi jeg drømmer om babyen min.

har ikke hatt spess vondt i dag, men var jævlig vondt i magen i går pga medisinene som fikk livmor til å trekke seg sammen, så tyggde smertestillende som drops.

jeg gikk ut i ferie på fredag, men har prata med sjefen så han skal informere på jobb slik at jeg ikke får masse spørsmål når jeg kommer tilbake etter ferien. ellers har jeg sendt melding til nærmeste venner bare og sagt det, skreiv og da at jeg tok det på meldig for jeg orker ikke prate på telefonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, d er helt jævlig. Jeg fikk 30mg sobril da jeg ankom sykehuset, da ble jeg likegyldig. Dagen derpå drakk jeg meg dritings, skulle aldri gjort det. Har grått i ett fram til idag. Nå triller de bare av og til. Sendte melding til alle da jeg lå rusa på sykehuset. Var der kl 1 og ble operert kl 17. Håper aldri jeg må oppleve dette igjen, Godt din operasjon og var vellykket. Sa de noe til deg om å måtte vente, eller kan du og bare sette igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han anbefalte 1 mens først for at kroppen skulle komme i gang igjen. men vet ikke om jeg orker vente så lenge med å prøve på nytt. selv om når jeg får gråte anfalla vil jeg ikke ha en annen baby, da vil jeg bare ha babyen min, om du skjønner hva jeg mener. fikk ikke noe å roe meg på. syntes det var dårlig oppfølging, ingen forklarte oss hva som skulle skje, eller tok seg tid til å prate med oss om babyen. så heldigvis hadde jeg samboeren der hele tiden, og mamma var hos oss og passa ungene hans så fikk trøst når jeg kom hjem av ho. de hyggligste jeg traff den dagen var oprasjons sykepleierene. første jeg sa til de når jeg våkna var at jeg sovna vist og drømta at noen stjelte babyen i magen min. og når jeg kom opp til samboer sa jeg at lege pulte meg for hardt så jeg var øm lagt oppi gata. herregud, var ikke helt med da. men knakk helt sammen når jeg dusja hjemme senere på kvelden, måtte vaske vekk alt blode, for lå naken nedetil og det bare rant så rompe og lår var fult av blod. fikk bare ett bind når jeg skulle hjem, og ikke noe tilbud om hverken dusj eller vask. bare nå er du klar til å reise og her har du ett bind til hjemreisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte mase meg til noe å roe meg på. Eneste jeg fikk prate med var en sykepleier på oppvåkninga. Var alene sammen med samboer på rommet hele tiden. Fikk heller ingen å prate med, fikk bare tilbud om mat,drikke osv,men hvem faen tenker på det i den situasjonen. Fikk heller ikke tilbud om bind med hjem,men tilbud om overnatting. det ville jeg ikke. Så reiste rett hjem. men blødde ikke noe mer etter halv 10 den kvelden. de har ikke ringt fra sykehuset etterpå,noe jeg synes er rart. Det gjorde de da jeg ble konsiert i fjor. Og jeg skjønner helt hva du mener med å ville ha babyen din, samme vil jeg. orker heller ikke vente. Min private gyn, som er en av landets beste, sa d ikke hadde noen betydning å begynne m en gang, sykehus sa en mens. men stoler på min lege. Lovet meg tett oppfølging neste gang. Så kjære gud,la oss bli fort gravide. Så barnet mitt på skjermen, det vil jeg allldri glemme. Brent seg fast. Skulle aldri ha sett. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje vi og skal begynne med engang da i stenden for å vente til 1 mens. men får holde oss i 1 uke pga infeksjonsfare. hadde du dyp nerkose med pustehjelp siden du våkna på overvåkinga? hadde bare en lett narkose jeg hvor jeg pusta selv og våkna ca halv time etter jeg sovna. jeg så og babyen på skjermen, ho gyn på fredag viste oss og forklarte. ser og det bilde i hode mitt, er grusomt å se babyen ligge der livløs uten ett hjerte som slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hoff i morra må jeg ringe å avbestille timen til privat ul som vi skulle ha senere i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jo måtte ligge der i nesten 2 timer. Blodtrykket var litt lavt. Tror jeg hadde vanlig narkose,men har hjertefeil så extra forsiktig. Ang den lukten, den forsvant rett etter operasjonen. Den varte helt siden jeg ble gravid. akkurat likt som du skrev. Lurer på om den kan ha hatt noe med ma-en å gjøre? skal snakke m gyn om det. Ja tør ikke ha sex på ca 1,5uke Det bør vi ikke. Men etter det, så blir det annenhver dag. Noen sier at det kan ta over 6mnd før mensen dukker opp,men vi får leve i håpet. Dette skal vi klare. Får prøve å sove litt nå, våken i maange døgn nå. Men vi må følge hverandre og prate sammen, for det hjelper. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her og, skulle hatt ul til tirsdag, og sv.skapskontroll om 14 dgr, brev fra sykehus om vanlig ul 3 sept. og hjertekontroll pga svangerskap i august.huff, heeelt jææææævlig. Gruer meg til å legge meg, liker ikke å lukke øynene etter jeg så barnet hos gyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lukta er borte hos meg og. her time hos legen om ca 2uker, lurer på om jeg skal beholde timen for å få litt mer forklaringer ang ma osv. er så mange ting jeg ikke skjønner. og jeg er redd for at det skal skje igjen osv.

får vel prøve å legge meg etterhvert jeg og, men har ikke lyst så sitter vel opp til jeg dupper av foran pc . du får ha en god natt, skal sende deg noen fine drømmer og håper de når frem. så snakkes vi mer senere vi vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det. Håper du fikk sove litt inatt. Jeg var lys våken fra klokka 5. Lite søvn på meg. Får vel prøve å legge meg litt igjen. Sender deg gode drømmer. Vi må bare prøve å komme oss videre selv om det kommer til å bli utrolig vanskelig. Har smerter nederst i magen, har du det? kjenner det krymper inn der lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sovet noe? gikk å la meg og ligger i senga enda. Magen er vond, ekkelt med etterrier når man ikke har et barn hos seg. Så idag vil jeg bare slappe av i senga. Samboer synes jeg skulle det, så han varter meg opp. Håper du har en bittelittegranne bedre dag idag. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit å lese innleggene deres.

Ta godt vare på dere selv, og lykke til med prøvingen videre!

Vanskelig å vite hva man skal si, ord blir så fattige :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med dere begge:( Virker ikke slik nå, men det blir litt lettere ettersom tiden går. Ikke at det hjelper i dag.

 

Hvor langt var du på vei 1ma, venter på ny spire? Synes det høres rart ut. Hele opplegget.Jeg får ta utgangspunkt i første jeg mistet i ma og den utskrapningen der, for andre var først fødsel og tvillinger og ja-lite sammenlignbart.

 

Uke 13. Små blødninger (type et bind holdt en hel dag mengde) Ble sendt til ul på Lillehammer (var på ferie hos mn mor, bor selv i Akershus.) Ble tatt ul og så den lille som ikke rørte seg. Fikk med bilde:) (glad for det i ettertid) Kunne få utskrap der dagen etter, men valgte å dra hjem og ta på ahus. (hadde mann og barn med og da måtte de finne hotell og blabla)

 

Fikk noe beeroligende og smertestillende. Flere sankket med meg og var en god stemning. Grusomt for meg, men likevel..ikke stress og mas og var folk som brydde seg. Lot meg sove 10 min ekstra i narkose til og med, siden jeg var så utslitt. Lå en stund og fikk mat. Lege kom innom og fortalte alt gikk bra. Når jeg følte for det selv kunne jeg få dra hjem. Fikk dusje etter at jeg hadde spist og de så jeg kunne stå selv uten å svime av eller noe. Bind var det på badet så tok med meg et par ekstra hjem.

 

Hadde to utskrap etter "fødsel" nå sist. (med var da ikke baby, men rester.) Begge gangene fikk jeg beroligende (ba om det) for jeg var helt knust og bare gråt og gråt. Begge gangene fikk jeg tilbud om å få med bind hjem. Begge gangene fikk jeg dusje. Siste gangen kom ikke legen innom og jeg ventet der leeenge, men var hektisk på føden. Så greit nok det. Alt hadde jo gått greit så jeg dro hjem.

 

Dette var alle 3 gangene ved ahus. Hvor var du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått sove noe, i natt våkna jeg bare 3 ganger og lå og grein. i dag har det i grunn gått i ett her i huset så har ikke rekkt å tenke alt for mye, men så fort det er 2 minutter jeg ikke gjør noe tenker jeg og begynner å grine. hvordan er det med deg i dag? har ikke smerter nå lenger, så regner med at livmor er tilbake til normalen. men blør ennå litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei molait.

jeg skulle vært 13 uker den dagen det ble oppdaga, men babyen døde i uke 8-9, ho som var gyn vakt på legevakta var ikke helt sikker på hvilken uke. men kan nok stemme med uke 9, da ga værste kvalmen seg og katten slutta å bry seg om magen min. men jeg tenkte ikke over det før nå i natt faktisk. og det var ikke ting som gjorde at jeg tenkte i de baner den gangen.

 

var på sykehus i telemark. men går ut i fra at de var for lite folk der på en lørdag og derfor så dårlig med oppfølging osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen, ja nettene er vonde. Litt bedre i magen nå, har enda ikke blødd noen ting,men er utrolig sår i baken eter en stor hemmoroide som kom etter operasjonen pga mye avføring neste dager. Føler meg tom, må nok begynne å gå ut av huset,ellers går jeg ned i kjelleren, og det vil jeg ikke. Vi har bestemt oss for å gifte oss på nyttårsaften allikevel,ble utsatt pga graviditeten...så har jeg noe å tenke på fremover. Kanskje jeg er så heldig å stå brud m mage den dagen, Hvem vet. Håper du snart slutter med blødningen. Har litt vondt for å tisse, for når jeg trykker er d vondt nederst i magen.men hadde jo en liten uiv,så mulig det sitter litt igjen av den selv om jeg går på medikamenter.. Vi får prøve å holde oss sysselsatt selv om det ikke skal mye til før tårene siler.. Det er ferskt enda,men med tiden til hjelp og en ny graviditet etterhvert så skal vi klare oss.. Måtte vi være så heldige at spiren sitter på første forsøk i alle de 9 mnd. Stor klem. tenker på deg. Det er godt vi har hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så korslig at det blir bryllup likevel. og det hadde jo vært så stas om det ble med en mage i tillegg. vi har jo unger på 7 og 9 her så må jo bare fokusere på de, og det hjelper utrolig mye å få en liten klem av de når de ser jeg er på vei til å begynne å grine. men nå er det bare 7 åringen her da, 9åringen skulle på leir i dag frem til lørdag, litt dumt at det ble i vår ferie med de, men sånn er det noen ganger.også har jeg den andre lille babyen min da, katta. hehe. er mammas jente ho. hehe er ikke stort jeg blør, så holder med truseinnlegg, kunne sikkert brukt samme i ett par dager før det ble "fullt", men det har jeg ingen planer om å teste ut. hehe. hadde du kjøpt litt småttri til babyen? jeg kjøpte noen bodyer på nette som jeg ikke kunne motstå, men får bare spare de til neste. men orker ikke se på de nå. får jeg spør hvor du er i fra?

er godt å ha noen som er oppi det samme og prate med. stor klem til deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei katta76 :)

Så trist og leit å lese at du har mistet... Husker du sendte meg støtte-og trøstemeldinger da det samme skjedde med meg for noen uker siden... Føler veldig med deg! Ta deg tid til å gråte og vær lei deg, det går lettere med tiden selv om det er en liten trøst akkurat nå.

 

Et lyspunkt oppi alt er at du i allefall klarer å bli gravid, liten trøst i det og, jeg vet, men det er positivt og vi skal klare å komme oss inn på 1.trimester igjen - håper vi sees der om ikke altfor lenge!

 

Lykke til, tenker på deg!

 

Klem

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikende ullteppe. Ja husker deg godt, var utrolig trist at du mistet. Husker selv hvor redd jeg ble da. Vi skal alle inn fort igjen. Har du fått mens enda?

 

1 ma håper på...... Ja dt er godt å ha noen å bry seg om Har som sagt 2 tenåringsbarn hvor av en bor fast og en delt, Samme har sambo, en fast og en bor m samboeren sin. Alltid noen barn hjeme her. De var så lei seg da d skjedde og vi har lovet dem å prøve igjen. Føler klokka tikker litt da jeg er 33 og han snart 46. Så du var på telemark sykehus,jeg var på aust agder,er fra grimstad. Bor dere langt unna? Vi har en ganske lik situasjon. Begge vil ha et kjærlighetsbarn med ny mann. Er s stor aldersforskjell mellom dere? klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps når det gjelder utstyr handlet vi uke før for 10 000 kroner. Er arb.ledig nå, så tenkte å handle for en del av feriepengene da vi trengte absolutt alt. Fælt å se på,men tenker som så at der skal det ligge et barn etterhvert. Seng,grind,bæresele.vognpose,lammeskinn,fisherprice sittestol,bamse,sengekant,dyne,osv..... Huff,helt jævlig. Hadde tenkt å kjøpe stellekommode i morgen etter ul i uke 14+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen meldte sin ankomst i dag faktisk, så det er jeg jo glad for...selv om jeg helst skulle sett at den ikke kom! Hadde EL for 3 uker siden så tanken om at det hadde klaffet igjen så fort har slått meg... Men er bare å stålsette seg og prøve igjen ;). Har ingen barn fra før og er 32 så føler klokka tikker litt selv...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjipt, får prøve igjen om en uke. Hvor mange uker siden var det du mista, og hvor langt var du på vei igjen? klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er 30 og jeg er 26, så er ikke så stor forskjell. så han starta tidlig med barn. dette var jo første for meg. vi er fra porsgrunn. så gruer meg egentlig til neste graviditet også, for føler at jeg ikke kan stole på at kroppen sier i fra når noe er galt. så er redd det blir mye bekymringer neste gang pga det. men det hindrer oss ikke å prøve på nytt. nå blir jeg spådd av jentungen her, og i følge den greia så har jeg prompa, og ho ler så ho nesten detter av stolen her. er moro med unger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...