Gå til innhold

Jeg føler jeg må dele min hsitorie, blir feil om BARE det posetive kom frem!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en liten jente i sept 08 på kongsvinger. Alt begynte bra, jeg følte jeg ble godt tatt vare på osv... helt frem til epiduralen skulle komme.... Først skulle JM sette drypp på meg og det var DRIT vondt, dette var ikke føsrte fødsel, og heller ikke første epidural, så jeg vet hvordan det skal være altså.... hånden jeg fikk drypp i hovnet opp til dobbel str minst, så kom legen som skulle sette epidural. Fy faen å vondt det var, å jeg skreik og gråt så snørr og tårer fossa ut! Trygla om å slippe å få den faktisk, så ille var det... Og det skal ikke være så ille... legen ble sur på skjeftet på meg, mens JM holdt meg fast så han fikk satt den.

 

Da lille endelig kom ut var det ingen lyd. hun trengte å hjelpes litt i gang, men da jeg spurte hva som skjedde var der INGEN som svarte meg....

 

Mamma var med under fødselen, og noen timer etter reiste hun. Jeg lot da lille ligge med pappaen og fulgte henne ned. Trengte virkelig litt luft....

 

Når jeg da kom opp igjen var det en fly forbanna jordmor på rommet, som hadde tatt babyen fra pappaen for hun hadde skreket. Du kan ikke gå ifra babyen sån sa hun til meg. Jeg forlot hun ikke alene, jeg lot henne ligge hos sin pappa!! Hun har ikke vondt av å være noen minutter med pappaen sin sier jeg, og tar ungen. Hør som hun surkler etter gråtingen sa hun.... "neida, sa jeg... sån har hun vert siden hun kom ut" DA reagerte kjerringa! Ungen skulle undersøkes, viste seg at hun hadde en infeksjon, Og HER begynner jævelskapen! Jeg ville på badet å skifte bind før vi skulle reise. Uten en besked eller en lyd har de på de minuttene hentet ungen, lagt henne i kuvøse og REIST! Vi har aldri vert så raske ut i bilen, og klarte å holde følge med de en liten stund, før ambulansen forsvant i horisonten. Da jeg kom til ahus, får jeg vite at ungen har ikke kommet dit! HÆ??? hun burde vert her for lenge siden, vi kjørte jo bak! Joda sa JM på ahus, vi har fått mld om at hun kommer men jeg vet ikke hva som har skjedd! hun var så lei seg og jeg fikk jo hysterisk annfall der jeg sto! Neida... Kongsviinger hadde sendt OSS til ahus, og lille jenten min til ullevol!

Den tiden vi ventet på ahus ble vi SÅ godt tatt vare på , og lå inne med henne i en uke, uten å ha noe å sette fingeren på på ahus....

 

Styr unna om dere kan damer! Dette er en forferdelig opplevelse som sitter friskt i minnet!

Hørte forøvrig om en liten som hadde gulsot, ble ikke opptaget før hs time, kongsvinger hadde ikke reagert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det hørtes ut som er helt grusom opplevelse!

 

Jeg fødte en gutt på Kongsvinger 17/7 og har jo selvfølgelig en helt annen opplevelse. Der menger jeg meg med flertallet som roser personalet. Jeg tror at sånne ting og opplevelser desverre kan skje på alle sykehus overalt.

 

Uansett må det ha vært helt jævlig, den tiden som skal føles så bra for alle. Så jeg føler med deg og dine og håper aldri noen får oppleve det du beskriver.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personalet er sikkert ok de.... helt til det handlet om babyens helse, så om ikke jeg hadde sagt noe hadde hun nok ikke ligget i sengen sin i dag i drømmeland....

En god fødselsopplevelse der tror jeg man kan få, om at går som det skal. Men hva når ikke alt går som det skal, da? skal man bare ta sjansen? Nei, nå venter jeg nr 3, og skal ingen andre steder enn ahus

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...