Gå til innhold

Hull i ørene på babyer ?! Hvorfor i all verden? hva tenker dere?


Gjest Pixy

Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi

DET lurer jeg på......

 

Tragisk !

 

Hvor gamle er barna deres nå de får hull i ørene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de kan velge om de vil ha el ikke når de når skolealder hjemme hos oss...

det anbefales ikke å ta på barn under 3 år, da øreflippen rett og slett kan sprekke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mylian&A.V+2til:-))

Øh. Det er ingen anbefalinger eller ikke. Det er heller ingen beviser på at dette er farlig. Diskusjonen går jo på om det er vits i å påføre barnet smerte kun pga utseende.

 

Når jenta mi spør, så skal hun få. Tror neppe hun spør da det er ingen jåler her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh...hvordan vet du at det ikke er anbefalinger på dette??jeg regner med at frisøren min som har utdannelse i å ta hull i ørene vet hva hun snakker om når hun sier at babyer/barn under 3 år har så liten øreflipp at det er risiko for at den sprekker. så Øh selv!!

jeg skjønner fint selv hva denne diskusjonen går ut på thank u very much...jeg synes iallefall det er en relevant opplysning jeg kom med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre som de vil. Jeg har bodd i områder i verden der dette er helt vanlig og barna deres er kjempesøte.

Jeg ønsker ikke å sette en piercing i mine barns ører, heller ikke når de spør om dette selv før de er store nok til å forstå at det er et utrykk for noe. Jeg mener at det er en kjønning og en ting som demper på lek. Det er heller ikke bevist at det ikke kan fororsake allergier, selv om det ikke er bevist at det leder til allergier heller. Jeg har en liten gutt og hvis pappan hans ville at han skulle hatt en ring i øret nå hadde jeg satt meg helt på bakbeina. Tenker også at gutten min skulle måtte leve med et lite arr som for alltid vil vise folk at han en gang hadde et hull i øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bidleba: regner med at frisører og piercere må ta et aldri så bittelite kurs ja...er ikke bare til å kjøpe seg utstyr og fyre løs...kan treffe nerver og greier...lage infeksjoner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ikke falt meg inn å kalt et "bittelite kurs" for en utdannelse, liksom....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Tragisk.. Stakkars barn. Det er skikkelig unødvendig! Det er snakk om en piercing liksom.. Skal vi begynne å tatovere babyer også eller?

 

Selv måtte jeg vente til jeg var ti år før jeg fikk ta hull i ørene. Men det skal jo renses hver dag og det gadd jo ikke jeg.. Fikk selvfølgelig betennelse og måtte ta det ut sånn at det grodde igjen. Min datter får ikke ta hull i ørene med det første. En må være voksen nok til å kunne behandle det skikkelig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stort kurs på å ta vanlig hull i ørene altså!

Er ikke mye galt man får gjort ved å ta hull med pistol nede på øreflippen! Når man snakker nerver og sånn menes det når man tar hull oppe i øret helt på toppen!

 

Jeg syntes folk får avgjøre hva som er best selv!Det blir en smakssak.

Mamma tok hull i ørene mine når jeg var 1 år!

Så er ikke snakk om at det ikke er anbefalt på barn under 3.

Mamma jobber også med sånt om det skulle ha noe å si!

 

Se på verdens land,,,,,mange under 1 år som har hull i ørene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset blir det iallefall ikkje tatt nåke hull i ørene før tidligast skulealder..

for det første bør ungen få bestemme sjøl, for det andre så synst eg det erlitt tidli å bli såååå forfeneli i en så ung alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man bør drive å stikke hull i ungene sine jeg..bør vente til de er i en alder der de kanskje kan avgjøre dette selv. Det er ikke rett å gjøre slikt jalla mot en baby eller en liten unge synes jeg.d er ikke så viktig og ungen kan heller gjøre d selv når han el hun er eldre hvis de faktisk liker d og vil ha d. Vi er ikke i afrika vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv fikk hull i ørene da jeg var 3 år, husker det godt at jeg ble liovredd etter første hullet, men mamma fikk meg til å ta hull i det andre øre også, Var såå stolt og fornøyd med å hull i ørene! :) Men om jeg ville ha tatt hull i ørene til min unge så tilig, det vet jeg ikke.. Ser mange som har det i 4-5 års alderen, synes det er ganske fint jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ha seksualisert mitt barn, men dere andre får gjøre som dere vil. Ikke rart pedofile drar seg i snablen når dere gjør alt for å kvinnelig gjøre små barn. Jeg var vitne til at en gruppe barn sang; GIVE ME GIVE ME GIVE ME A MAN AFTER MIDNIGHT på scenen forrige uke. Usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mylian&A.V+2til:-))

Pedofile er pedofile uansett. Det er mer seksualisering å ta på jenter under året bikini enn det er å ta hull i ørene på de.

 

Uansett merker ikke jeg eller barnet mitt at en pedofil onanerer til henne. Det blir som å ikke gå naken på stranden for noen kan være pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter fikk for ett par mnd siden, da hun var to og ett halvt. rett og slett fordi hun er ei skikkelig jåledukke som er vill etter å sminke seg, putte mine øredobber RUNDT og INNI ørene sine, stabber rundt på mine skyhøye stiletthæler og later som hun glatter ut håret sitt med kald glattetang. fikk hull i ørene, 20 sekunders vræling og etter det fins det INGENTING her i verden hun er mer stolt av.

 

hadde dok IKKE kommet til å gjøre det før hun var såpass stor som nå.

 

latterlig å diskutere dette, noen vil lage hull i ørene, andre vil ikke. hver sin mening må respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at på spedbarn så er det ikke ungens ønsker eller behov som dekkes, men den voksnes, og det synes jeg blir feil. Hvorfor skal den voksne utsette spedbarn for både smerte og infeksjonsfare, bare for å tekkes egne lyster?

 

Jeg tviler på at det hadde vært fullt så populært om noen hadde holdt mor fast for å tatovere litt, bare fordi vedkommende synes det er pent.

 

Jeg synes at hull i ørene er noe barnet selv bør få velge, når det er gammelt nok til å ta en slik avgjørelse og når det skjønner hvordan man må passe på ørene sine i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor lett det er at en øredobb kan rive opp øret. Barn er svært aktive krabater på andre måter enn oss voksne og det er lett å henge seg opp i noe og dermed rive pynten ut av øret. Er ikke sjelden legen må sy sammen en øreflipp som følge av dette.

Hadde jeg hatt jenter ville de ikke fått hull i ørene før de tidligst gikk på skolen og ba om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle fattet meg med større klarhet, Mylian&A.V+2til:-)). Jeg snakker ikke om SEX jeg snakker om å seksualisere. Altså å bli satt i steriotypiske kjønnsroller før man i det hele tatt vet hvilken rolle man innehar eller vil spille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ta hull i ørene på prinsessen vår når hun er rundt 6 uker gammel.. er ikke alle frisører som vil gjøre det da, men det er lettere ved at barnet ligger i ro og ikke skjønner stort.. venninna si datter var 6 uker.. gråt ikke engang!:) Tror det blir mindre pilling og enklere å holde de i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guaguita2009 Trist at du har tenkt å bruke dattern din som en dukke. Tenk å bli kalt prinsesse samtidig som du med tvang skal få hull i ørene. Hun blir helt klart en sosial taper i et moderne samfunn som ikke ønsker seg prinsesser men KVINNER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe barnet ønsker eller har behov for? Nei. Det er du som har dette ønsket/behovet, og du velger å prioritere dine lyster foran din datter.

 

Babyer har små øreflipper. Det er nerver som lett kan bli skadd som følge av å lage hull så tidlig, infeksjonsfaren er stor, barnet kan henge seg fast og skade seg som følge av mors behov. Hva er vitsen med det? Hvorfor kan du ikke vente til barnet er stort nok til å ønske dette selv, og ikke minst til hun kan ta vare på hullene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemamsi

guaguita2009:

Mener du dette ??!! Det er utrolig trist å lese, skjønner ikke at du kan ha samvittighet til det. Tenk på hvilke signaler du sender..

Når skal din lille Prinsesse få sin første tatovering ? Hair Extensions ? Påstøpte negler? Kanskje hun begynner å bruke sexy undertøy ved skolestart ??

Nei FY a meg...

Du aner jo ikke hva slags personlighet din datter har ved 6 ukers alder, er ikke sikkert hun er den "prinsessa" du tror hun er. Kan hende hun er en skikkelig guttejente med bein i nesa, som virkelig ikke hadde funnet seg i at noen piercer henne...

Kan du forklare HVORFOR du gjør dette mor barnet ditt ? har du noen gode grunner ? De vil jeg i så fall høre ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...