Gå til innhold

Totalrupture: Det renner bokstavelig talt ut drit uten at jeg har kontroll


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre? Vil det alltid være sånn?

 

7 mnd etter fødsel. Sex er uaktuelt, mannen sier han ikke orker å se på kusa mi en gang.

 

Men det verste er egentlig at jeg ikke greier å holde på hverken avføring eller luft. Det er veldig flaut når man er sammen med andre mennesker og ikke merker at det renner ut avføring. Må alltid gå med mørke klær osv. Også lukter det selvsagt veldig ille.

 

What to do? Skal jeg ta kontakt med legen igjen? Det er så flaut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud da, menneske! Tuller du? Det er klart at du skal ta kontakt med lege igjen! Du skulle jo vært operert, kjære deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er så flaut:(

 

Jeg er ganske sjenert av meg. Finnes det ikke noe jeg kan smøre på som heler sårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING LEGEN!!!!

 

Her hjelper det ikke om du er aldri så mye sjenert, det må da være MYE flauere å gå rundt på det viset som du gjør!

Kjære deg.. få dette fikset!

 

Lykke til!!! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk INGENTING å være flau over. Du rivnet under fødselen, det er ingenting du kunne gjort fra eller til.

 

Du skal da ikke gå og ha det slik, ta kontakt med legen på mandag den dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk endel kvinner som kvier seg for å ta opp nettopp slike ting med legen sin.

 

HI, du er nødt til å ta dette opp med fastlegen. Han/hun trenger ikke se på deg, bør kunne henvise deg videre til vurdering. Meget mulig du må reopereres, men det er bedre enn å leve slik du gjør nå. Tyder på at de har gjort et meget slett arbeid da de sydde deg etter fødselen, noe som er et forholdvis vanlig problem for mange desverre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud det er så jevla forbanna trist at underlivet til unge jenter skal bli ødelagt på dette viset. Jevla drittopplegg(bokstavelig talt)

 

Blir så lei meg på dine vegne og på alle andre som får skader i underlivet. Det er en katastrofe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det er et tulleinlegg noe jeg mistenker det er så ta for svarte saken din til legen istedet for å legge ut sånne innlegg på anonymforum..Du blir ikke noe bedre i underlivet av å legge inn innlegg her..Tvert imot sitter det kanskje stakkars jenter som gruer seg til fødsel å leser dette...

Blir faktisk litt provosert merker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette må da være et tulleinnlegg!! det kan ikke være noen som er SÅ tapt bak en vogn når det kommer til egen kropp...?

 

hvis det er et reelt innlegg: kom deg til lege så fort som mulig og begynn også å bruke en liten bleie for inkontines fra tarm. da er du spart for en del flaue situasjoner og ikke minst er det mye mere hygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er FAEN MEG på tide at jenter får vite hva som faktisk kan skje med kroppen før, under og etter fødsel.

 

Du jævla idiotkjerring over her, skal man liksom fortie hva som kan skje da? Du er ikke riktig rett i knollen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jenter til de grader er informert om hva som kan skje at de faktisk tror at 90% ender med en ganska bra ruptur..

 

Og btw..Hva er det som gjør meg til en drittkjerring? At jeg sier min mening, mening som ikke faller i din smak???

 

Hva er riktig rett i knollen egentlig???

 

Hilsen anonym 18.22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så lang tid etter fødselen da er det noe som ikke er som det skal være. Kommer nok ingen vei utenom legen her nei... Hvis du vil få det ordnet... Må sikkert syes på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noen får så store problemer etter fødsel er så UHYRE sjelden. Og ingen trenger å gå slik for det er behandling å få, gratis på sykehuset. Skulle nesten tro at det var en privat keisersnittklinikk, om det hadde vært det i Norge, som hadde lagt ut sånt tullball for å fiske kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der du er nå.

Og det eneste du kan gjøre er å ta mot til deg og besøke legen din.

Du må nok igjennom ny operasjon.

 

Intill du kommer så langt som operasjon kan du få legen din til å gi deg bind og truser på blå resept.

Det finnes også noe som heter anal-plugg som tetter igjen slik at du får vært ute blandt folk.

 

Ikke engst deg for å ta kontakt med legen. Det er tusen ganger værre å gå slik du gjør nå. Legen har garantert sett mye værre ting enn det du sliter med.

 

Ønsker deg lykke til.

 

Og til dere som mener at slikt f... ikke kan gå an...

JO det kan det.

Når man er mye for seg selv, og man gruer seg til å oppsøke hjelp er det lett å tenke at det snart går over, jeg har jo "akkurat" født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hjelp for dette. Jeg så et innslag på tv (muligens Puls) om ei som hadde det som deg - ingen kontroll på avføring. Hun fikk hjelp til slutt, men det tok si tid - fordi ikke alle leger er klar over at det finnes hjelp å få. Hun ble operert på Ullevål, hvis jeg husker riktig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialist-senteret på dette er på Universitetssykehuset i Tromsø.

De operer MANGE med slike problemer i året.

Kjempetrivelige folk.

 

Søk deg dit om du har mulighet. De KAN faget sitt.

 

Hun det var reportasje om på Puls er også operert i Tromsø :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhyre sjeldent my ass!!!!!!!!

 

Mørketallene er enorme, nettopp fordi slike som HI ikke tør å gå til lege. Det er ikke rart. Det er så TABU som det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: selvsagt er det ikke noe du kan smøre på som kan fikse dette- du har fått revner i hud og muskulatur, så tarmen ikke blir holdt sammen!! Lege, operasjon.. Hva er flauset; gå til lege og be om hjelp til en kroppslig skade eller gå rundt å lekke avføring for all fremtid....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at det er på tide folk får vite hva som KAN skje og at det faktisk skjer mange fler enn man er klar over.

 

Også en god grunn til å velge keisersnitt!!! Jeg kommer aldri til å utsette meg selv for en vaginal fødsel. Takker gudene for at det finnes et alternativ. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som helsefagarbeider synes jeg det er uhørt at dere sier noe er god grunn til å velge ks.. et ks er en mye større belastning for kroppen enn en fødsel er, og det er mye mer som kan gå galt i den sammenheng..

 

Men over til hi.. Det finnes en kjempegod løsning på problemet ditt.. Noe som heter PNE, som er en slags pacemaker som operes inn i baken din. Den står der og gir små støt (som du naturlig nok ikke kjenner), som gjør at lukkemuskelen din i endetarmen holder seg lukket.. Jeg vet mange mange som har prøvd dette, og som har fått et nytt liv..

 

jeg er dog litt usikker på hvor det gjøres.. det eneste jeg VET er at det gjøres på UNN i tromsø.. Jeg kjenner hun som har med det å gjøre godt, så der kan du få kontaktinfo om du vil.. du kan jo eventuelt tipse fastlegen din om PNE.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonym 23.51

 

Tull og tøys! Jeg fikk totalruptur under fødselen. Det gjorde overhodet ikke vondt (jeg hadde ikke bedøvelse), og jeg ble svært overrasket da jordmor sa jeg hadde revnet. Jeg ble sydd av kirurger i Tromsø, og ble helt fin igjen. Har ALDRI hatt plager i ettertid, og er glad for at jeg valgte naturlig fødsel. Kommer også til å velge det neste gang, fordi det er best for barnet og neppe skadelig for meg.

 

Du som skriver slik propaganda aner tydeligvis ikke hva du snakker om. Kvinnekroppen tåler helt fint en rift, og med riktig behandling blir de fleste bra.

 

Jeg håper du blir nektet keisersnitt, eler får motorstopp midt i ødemarka når du skal føde, så får du kanskje oppleve gleden ved noe ekte og naturlig. Skulle liksom et keisersnitt være løsningen på alle problemer? Ikke rart at stadig flere barn får astma, hvis mange tenker som deg! Herregud, så dumme folk er!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var for dumt. Det er da noe som kalles 6 ukerskontrollen.

Har du skulket den, HI?

Det er der man tar opp sånne problemer!

 

Har du sånne store problemer, går du til legen.

 

Dette tror jeg ikke noe på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over 6-ukers kontrollen.

 

Hadde kolikkunge, så gikk liksom bare tiden:( Det ble liksom verre og verre å ta tak i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på 6 ukers kontrollen, ville ikke legen ta gu på meg, enda jeg spurte om hun ikke skulle gjøre det for å sjekke at alt var bra- nei, det ville hun ikke, det var unødvendig-

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...