Gå til innhold

Dere som er "normalvektige" og har i grunn alltid har vært det


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvor mye trener dere?

Hvordan/ hva/ hvor mye spiser dere?

Skeier dere ofte ut?

 

Virker som alle bare kan pøse på uten å legge på seg, så bare lurer på om det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener aldri og kan spise hva jeg vil, hvor mye jeg vil, akkurat hvor ofte jeg vil.

Om det stemmer for alle vet jeg ikke, men det stemmer for meg iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer daglig sånn omentrent. En time tidlig på morgenen, og en time før jeg legger meg. Spiser det jeg vil, og har ikke en dag uten snop. Sjokolade, drops, is. Ikke i store mengder, men litt. Spiser til jeg blir mett, middager er nesten alltid bare fisk, med poteter og andre grønnsaker og kjøtt innimellom. Halvfabrikatmat holder vi oss unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si hva du spiser på en vanlig dag da?

 

Sliter selv med et stoffskifte som aldri blir bra, slanker meg konstant og veier konstant ca 10 kg +

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener helt minimalt som i "nå skal jeg gå og trene"-trening, men er nok over gjennomsnittet fysisk aktiv. Sykler eller går til jobb stort sett alltid, bruker sykkel som primært transportmiddel i sommerhalvåret, er i svømmehall eller tur i skauen flere ganger i uka med og uten unger osv.

 

Er relativt kostholdsbevisste, i langt større grad nå enn før vi fikk barn. Kan godt skeie ut ved anledninger, men er bevisst på at kos ikke behøver å bety mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vel "normalvektig" og jeg er av den som ikke legger på meg så lett,men så er jeg jo bevisst det også...

 

jeg trener ikke, men prøver å sykle til jobb et par ganger i uka (kun 30 minutter tur/retur)

hva jeg spiser på en gjennomsnittsdag :

Frokost: en stor skål med bjørn havre, special K, frø (linfrø,solsikkefrø og sesamfrø) blandet med skummamelk og et par-tre spiseskjeer vaniljeyoghurt

Lunsj: en (hjemmebakt) brødskive med enten skinke,ost og philadelphiaost eller smør, syltetøy og geitost (må sies at jeg har mye pålegg på ,ELSKER pålegg!!)

Middag: Alt fra fiskesuppe,stekt fisk, karbonadekjøttdeig i hjemmelaga saus med pasta, kjøttboller, sodd, egg etc etc. ca en porsjon pluss litt til

Etter dette tar jeg alltid en 86% sjokolade for å få bort middagssmaken i munnen.

 

Noen annet spiser jeg ikke, er ikke sulten på kveldstid...om litt sulten tar jeg en kopp te

 

Jeg skeier ikke ut så ofte. om jeg spiser godterier så er det i helgene. er ikke så glad i potetgull, hamburgere etc, så dette spiser jeg veldig sjelden.

 

Jeeg pøser aldri på med mat,men så blir jeg fort mett og går aldri sulten. Jeg slanker meg ikke, men prøver å spise så mye som jeg trenger uten å overspise. Selvsagt overspiser jeg i ny og ned om det er en middag som er ekstrem god,men blir fort kvalm om jeg spiser så mye, så dette begrenser seg jo selv...

 

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle sier jeg er normalvektig, men mener selv at jeg har litt for mye på magen etter å ha gått gravid, samt litt på innsiden av lårene og de berømte lovehandles :P Jeg har anlegg i familien for å legge på seg. Men jeg har kraftig beinbygning og store muskler (som jeg har arvet etter pappa,og ikke vet helt om jeg liker), uten å være overvektig.

 

Jeg trener 4-5 dager i uken. To dager på treningssenteret, på sånn fellestime styrke to timer pr dag. I tillegg så spiller jeg fotball to dager i uken, da trener jeg 1,5 time hver dag.

 

Jeg spiser normalt. Prøver å kutte snop og brus i ukedagene, men spiser og drikker litt innimellom.

 

Nå skal jeg jogge hver dag i noen uker for å se om jeg blir kvitt de siste restene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke, men skal begynne med det... selv om jeg er slank, så er formen dårlig.

Jeg spiser 2-3 måltider for dagen, spiser det jeg vil.

 

Skeier ut hver dag, med litt brus og snop på kveldene etter barna er i seng...:o

 

Har en BMI på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener aldri, dessverre. og spiser hva jeg vil. Ikke for tynn, ikke tykk.

 

Spiser forskjelig men i går feks:

 

1 brødskive med syltetøy, 3 knekkebrød med ost og skinke, 8 daimsjokolader. (de enkle, ikke de doble), druer, et eple, et par sjokoladekjeks, tandorri gryte. solid porsjon. to skiver loff og litt vingummi. og to kinder maxi. Egentlig bare middagen som varierer her i huset. Resten er omtrent likt hver dag.

 

noen ganger spiser jeg to middager. og kommer da i tillegg(de dagene jeg jobber) pålegget varierer noe. og tiden på middagen kan være alt fra 16,30-19.30. ca. Godterier er også hver dag. Alt fra 150 til 500gram. Dessverre greier jeg ikke la det være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett spist det jeg har villet, samtidig som jeg har vært litt bevisst. Er utrolig glad i snop, så det spiser jeg nesten hver dag, men så har jeg perioder hvor jeg kutter ut på hverdagene. jeg er veldig flink til å skjerpe meg når jeg ser at vekta stiger et par tre kg.

Jeg har alltid vært mer eller mindre aktiv siden jeg var lita, så jeg har et godt treningsgrunnlag. Er sterk i kroppen og har god kondisjon, selv når jeg har sløv på treningsfronten.

Jeg har heldigvis aldri vært glad i junkfood og potetgull, men vanlig norsk tradisjonskost.

 

jeg har alltid vært normalvektig. Vil ikke si at jeg kan pøse på, men jeg spiser normalt. Jeg blir bare sur og deppa hvis jeg skal gå å tenke på alt jeg må spise og ikke kan spise. Men begynner jeg å spise hamburger og sjokolade hver eneste dag, uten å trene ja da stiger vekta.

 

Ikke vær fanatisk, men heller ikke gafle innpå akkurat det du vil. Jeg har dette mottoet: ALT MED MÅTE! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5/6 dager i uken (trener til maraton)

Spiser akkuratt det jeg har lyst på....er veldig glad i sunn mat da, Men jeg spiser sjokolade nesten hverdag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 2-3 ganger i uka, spinning, jogging, styrke.

Skeier ofte ut! Men liker hverken brus eller potetgull, så hvis jeg koser meg går det i middager med fløte eller sjokolade/is.

Vet ikke hvordan jeg hadde blitt hvis jeg bare hadde spist junk, og vil helst ikke vite det..

 

Tenkte lite på slikt før jeg ble gravid, men har egentlig aldri vært et "svin" i matveien, selv om jeg er flinkere og mer bevisst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trener lite... dvs 100 sittups dagen (eller lignende mageøvelser) og ca 20-50 øvelser for å stramme opp lår/rompe hver dag...

 

har fire barn.....og holder meg derfor mye i aktivitet=) dvs løpe etter barn, hente levere på skole... lekeplass.... husarbeid osv...sitter lite i løpet av dagen=)

 

spiser 4 måltid om dagen til lik tid.. men spiser det jeg vil.. dvs brød/yogurt/frokostblanding osv... frukt...middag hver dag..enten potet, pasta eller ris med tilbehør...og hente mat når jeg ikke gidder/har tid til å lage middag

 

Har alltid vært slank..(på ungdomsskolen ble jeg vel plaget siden jeg var så mager...selv om jeg gjorde så godt jeg kunne for å legge på meg litt)

 

spiser litt godt hver dag, enten sjokolade smågodt is potetgull osv...men spiser ikke store mengder..bare dekke søthungeren...

 

etter fire barn (yngste er 5 uker...har ikke trent noenting etter han ble født..litt for tidlig for det) veier jeg ca 58 kilo og er 1.68 m. høy...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke.

Spiser det jeg vil, når jeg vil.

Brødskiver til frokost og lunsj, og varierende middag. Spiser også to-tre is hver dag, og snop på kvelden, fortrinnsvis sjokolade.

 

BMI på 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hunder og hester som krever at jeg holder meg i bevegelse, ellers trener jeg ikke så mye...

 

På en vanlig dag spiser jeg to-tre skiver grovt brød til frokost i tillegg til youghurt eller frukt, samme til lunsj.

Middag består av kylling, fisk eller kjøtt og grønsaker.

Knekkebrød til kvelds.

 

Skeier ut av og til, men har egentlig skjelden lyst på junkfood etter at jeg så et realityprogram om hva sånn mat gjør med deg...

 

Spiser litt smågodt i helgene, og baker boller eller kaker ca annenhver helg.

 

Nå skal det sies at etter jeg ble gravid og sliter med bekkenløsning, har jeg gått opp tilsammen 20 kg. Hadde i utgangspunktet en bmi på 21. Jeg spiser vel det samme som før, men beveger meg 10% av normalen, og det merkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har BMI på 20 tror jeg, er 180 høy og veier 65 kg.

 

Trener ikke og spiser akkurt det jeg vil når jeg vil. Men har aldri hatt trang til å henge på mc donalds eller ete mye halvfrabrikata, kanskje det er bra for vekta, vet ikke. Brus drikker vi ikke, men har alltid godterier stående fremme=)

 

Vanlig dag spiser jeg ca: frokost to skiver brød m pålegg og glass melk (kulturmelk), lunsj to skiver m pålegg, frukt. Mellommåltid, frukt og nøtter el sjokolade, smoothie, etc, middag to poteter "vanlig mengde" kjøtt el fisk (sånn mengde som i fjorland va tror jeg, haha), kvelsmat samme som frokost og lunsj. Og litt til innimellom. Boller, is etc er aldri måltidserstattere men ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært tynn og spist lite – hva det kommer av, vet jeg ikke. Spiste lite som barn, spiser lite nå. Første gang jeg opplevde å ha appetitt slik jeg ser for meg at andre folk har appetitt, var da jeg begynte på antidepressiver. En bivirkning kunne være økt matlyst, og plutselig spiste jeg opp hele porsjonen og tok mer.

 

Trener aldri, går sjelden tur og sykler aldri. Sitter for det meste i ro foran PCen. Lavt aktivitetsnivå fører til lavt energibehov. Hvis jeg i perioder drikker litt mer øl eller spiser litt mer chips enn vanlig, legger jeg på meg rundt magen. Spiser ganske sunt, mye kylling, grønnsaker, fisk, pasta, kokte poteter, lite fete sauser, rømme, stekt mat og snop/chips. Det mest usunne jeg putter i meg, er øl og Cola light.

 

Er 1,68 høy og veier omtrent 54 kg, men tenker ikke at jeg har en spesielt sunn kropp selv om jeg er tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke, men jeg skulle gjerne gjort det!

 

Jeg har forferdelige matvaner mà jeg innròmme, og tenker hver dag at jeg skulle blitt sunnere.

Jeg kan gà hele dagen uten mat. Kanskje et par kjekser her og der, en banan, eller et par bròdskiver..... Og sà spiser vi middag i 20 tiden. Da gàr det som regel i ulike typer kjòtt ( I dag: Entrecot, nam nam!) med ulike grònnsaker, eller ris, potet, pasta, chips...

 

Jeg drikker altfor mye cola light... Ogsà tar jeg meg et glass vin til middagen som oftest. Ikke mye, men et lite glass. Maten smaker bedre med et glass ròdvin :-)

 

Jeg stopper alltid opp nàr jeg er mett, og pà kveldene koser jeg meg ofte med brus og sjokolade.

 

Huff.... :-(

 

Jeg er veldig slank, men lurer pà hvordan jeg er pà innsiden... Jeg er kanskje innfeit ... Ikke bra, mht kolestrol og slikt:-(

 

Jeg skal skjerpe meg! Men jeg har liksom ikke appetit pà dagen, og om kvelden er det godt med noe sòtt :-/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nesten som en hest. Spiser fort og mye. Er så alt for glad i mat. Hvis jeg spiser alt for mye usunt, og ofte blir mer enn stappmett uten å trene, da begynner vekta å stige.

Normalt trener jeg 3-4 ganger i uka (høyintensitetstrening), men så har jeg perioder hvor jeg ikke er så gira på å trene. Har vært aktiv hele livet.

 

Er utrolig glad i sjokolade, men ikke junk og potetgull. Drikker brus ca. en gang i uken, noen ganger oftere. Har alltid spist norsk kost, bruker alltid smør og liker gode sauser. De eneste gangen jeg føler meg oppblåst og ekkel er hvis jeg har spist mye brødmat.

 

Opplever at vekta kan stå stille hvis jeg trener for hardt, men hvis jeg kutter litt ned på treningen blir jeg slankere og føler meg lett i kroppen. Dette for tid jeg blir ganske pumpe når jeg trener i tillegg til at jeg tror kroppen samler mye vann når jeg har trent, spesielt i bena. Så ingen vits i å overdrive treningen.

 

Jeg spiser når jeg føler meg sulten og jeg sier aldri neitakk til godteri hvis noen serverer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skeier faktisk mer ut og oftere, i perioder hvor jeg prøver å være sunn. I perioder hvor jeg gir litt mer faan og er mer avslappet i forhold til hva jeg spiser, skeier jeg mindre ut. da spiser jeg når jeg føler for det og det er sjelden jeg spiser meg overmett.

 

hilsen anonym 22:58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise hva jeg vil og hvor mye jeg vil.

 

MEN, jeg har aldri vært glad i godterier, brus, potetgull etc.

 

Is derimot er jeg veldig glad i. Kan spise masse is, men det går i perioder. Veldig glad i frukt og grønnsaker og fisk. Ikke så glad i sauser. Heller ikke glad i brødmat, så her går det i knekkebrød, skorpor etc.

 

Trener ganske mye, men det er ikke for å holde vekta. Trener for å holde meg i form, og fordi jeg liker å trene. Trener stort sett et eller annet hver dag. Noen ganger flere ganger per dag. Hehe, hvis jeg kjeder meg kan jeg godt ta en treningsrunde.

 

Jeg spiser stort sett vanlig mat hele tiden og skeier ikke ut så ofte. Det blir nå den isen det da. Dessuten så er jeg veldig glad i middag, så da spiser jeg ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten spise hva jeg vil i perioder jeg ikke trener også, men da føler jeg meg fort litt dvask og slapp, uten at jeg går opp i vekt.

 

Veier som regel en 2-3 kilo mer på vinteren, men dette går fort av på våren/sommeren selv om jeg stort sett spiser det samme.

 

Er 174cm og 55-57 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...