Gå til innhold

Er det noen som har en oppskrift på en lapskaus med morkake (skal ha lotusfødsel)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må gjerne være litt sterke ingredienser, så det tar bort noe av smaken.

 

Har noen smakt morkake? Gruer meg litt, men har virkelig fått øynene opp for dette med lotusfødsel etter at jeg leste om Tom Cruise bl. a har gjort dette (eller Katie Holmes da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvordan det?

 

Google bare Lotusfødsel så får du masse seriøs informasjon om det. Jordmor Siri har også uttalt seg, men dessverre i negative ordelag:( Må være for at det ikke er så vanlig her ennå.

 

Blitt veldig moderne i England og USA i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sunt for barnet eller ikke?

 

– De som gjør dette er vanligvis folk som gjerne vil se på fødselen som en naturlig og livsnær opplevelse. Det er vanskelig å gi noen klinisk kommentar på dette fordi det ikke finne studier. Derfor er det også vanskelig å kunne si at dette er helt trygt. En morkake er jo et blodig organ og det kan være fare for oppblomstring av bakterier.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er klippet fra et annet sted da.

 

Det er forsket mye på det i USA, mange som er positive der. Jeg tror det er bra for bindingen mellom mor og barn, og også for bindingen mellom mor, barn og far.

 

Vi tenkte å spise halve morkaken, så planter vi resten under epletreet vi arvet etter far. Da blir det liksom slekters gang osv. Tror det er meget bra, dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke nødvendig å spise den fordi om du ønsker en slik fødsel? det kan ikke være sundt. er du buddhist? ettersom du ønsker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke med dere andre her, men jeg trenger IKKE å spise min egen morkake for å føle bindingen mellom meg og mitt eget barn... Herregud, syke kvinne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det går an å rulle biter i litt ris med sånn tang rundt, à la maki ? Tenkte det blir litt rar smak å spise bare den liksom.

 

Har du en oppskrift da eller småsporvinj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med det blir hjemmefødsel da?

 

Kan vanskelig forestille meg at jordmor på sykehuset tar vare på morkaka for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roast Placenta

 

1-3lb fresh placenta (must be no more than 3 days old)

1 onion

1 green or red pepper (green will add colour)

1 cup tomato sauce

1 sleeve saltine crackers

1 tspn bay leaves

1 tspn black pepper

1 tspn white pepper

1 clove garlic (roasted and minced)

 

 

Method

 

(Preheat oven to 350 degrees)

 

1. Chop the onion and the pepper & crush the saltines into crumbs.

2. Combine the placenta, onion, pepper, saltines, bay leaves, white and black pepper, garlic and tomato sauce.

3. Place in a loaf pan, cover then bake for one and a half hours, occasionally pouring off excess liquid.

4. Serve and enjoy!

 

 

bånn appetitt ditt syke syke menneske!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe.. og dere biter på.. sef er det tulleinnlegg da.. dessuten er det da bare mannen som skal ta litt av den.. ikke spise hele jævla dritten til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, hvis siden heter "mothers35plus" så er det vel nære hippigenerasjonen da.. eller barn av dem..

 

Og litt sprø.

 

Minner meg om Dharma og Greg...

 

Bo i telt, fød i snøen, be til en død indianer og spis morkake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere så lite opplyste at dere ikke har hørt om lotusfødsel?

 

Man svøper morkaken inn i et klede eller en pose. Man skal ikke klippe navlestrengen, men la morkaken være festet til navlestreng og barn inntil dette faller av av seg selv.

 

Når morkake og navlestreng har falt av, velger noen å plante morkaken i hagen, noen velger å spise den, noen kaster den på havet.

 

Jeg og min mann skal sammen spise halvparten av den, tror dette er bra for bindingen oss imellom også, så tenkte vi å plante resten under det epletreet som er etter faren min i hagen.

 

Hva er det som er så ekkelt med morkake da?`Det er jo helt naturlig Herlighet, jenter, skjerp dere!!

 

Dette er anerkjent av mange mange forskere verden over. Dette er helt vanlig i buddhistiske kulturer, den religionen jeg nå er en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør lese litt mer om lotusfødsel før du spør om noe sånt..

om man vil ha lotusfødsel så kuttes ikke navelstrengen ved fødselen.. den blir hengene i navlen sammen med morkaken til den selv faller fra navlen!!

Noen fryser den ned, spiser den eller graver den ned i hagen så du MÅ ikke spise den. les på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapskaus er for pingler!

 

Skal det være noe, så velg nå heller pizza eller cocktail!

 

Placenta Cocktail:

1/4 cup raw placenta

8oz V-8 juice

2 ice cubes

1/2 cup carrot.

Blend at high speed for 10 seconds

 

Placenta Lasagne:

Use your favorite Lasagne recipe and substitute this mixture for one layer of cheese. In 2 tbl. olive oil, quickly saute meat of 3/4 placenta, ground or minced; plus 2 sliced cloves of garlic, 1/2 tsp. oregano, 1/2 diced onion & 2 tbl. tomato paste, or 1 whole tomato.

 

Placenta Spaghetti:

Cut meat of 3/4 placenta into bite size pieces, then brown quickly in 1 tbl. butter plus 1 tbl. oil. Then add 1 large can tomato puree, 2 cans crushed pear tomatoes, 1 onion, 2 cloves of garlic, 1 tbl. molasses, 1 bay leaf, 1 tbl. rosemary, 1 tsp. ea. of salt, honey, oregano, basil, and fennel. Simmer 1 1/2 hours.

 

Placenta Stew:

Meat of 3/4 placenta in bite size chunks, 1 potato (cubed), 1/4 cup fresh parsley, 2 carrots, 3 ribs celery, 1 zucchini, 1 large tomato, 1 small onion. Dredge meat in 1 tbl. flour mixed with 1 tsp. salt, 1/2 tsp. paprika, pinch of cloves, pinch of pepper, 6-8 crushed coriander seeds. Saute meat in 2 tbl. oil, then add vegetables (cut up) and 4-5 cups of water. Bring to full boil, then simmer for 1 hour.

 

Placenta Pizza:

Grind placenta. Saute in 2 tbl. olive oil with 4 garlic cloves, then add 1/4 tsp. fennel, 1/4 tsp. pepper, 1/4 tsp. paprika, 1/4 tsp. salt, 1/2 tsp. oregano, 1/4 tsp. thyme, and 1/4 cup of wine. Allow to stand for 30 minutes, then use with your favorite home made pizza recipe. It's a fine placenta sausage topping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...