Gå til innhold

Noen fra Elverumsområdet?


christinefl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har termin 1. februar. Bor nå i Oslo, men flytter oppover til Elverum om kort tid. Er interessert i å bli kjent med andre i samme situasjon og med termin rundt samme tider. Barseltreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

 

Jeg bor i Elverum :-).

Har foreløpig termin 27. Mai.

Er du elverumsing og flytter tilbake eller bare forviller du deg hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Det var lenge til terminen din også:-) Jeg har termin 1 februar:)

Jeg er opprinnelig Elverumsing ja, som har bodd 10 år i Oslo. Skal nå flytte oppover til de dype skoger igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du på barsel-treff eller bim-treff??

 

Hvis jeg har oppfattet riktig (har ikke vært inne her så mye), så er det bim-treff i Hamar i alle fall, men ingen i Elverum. Eller rettere sagt, de som har vært i Elverum i det siste, er "gamle" bim'ere.... de som fikk barn i sommer en gang.

 

Når flytter du oppover?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke inni detta "gamet", men jeg tenker vel på bim-treff. Hadde vært trivelig med sånne treff i Elverum også. Vet du om det er babysvømming i Elverum nå eller må en på Hamar? Jeg flytter oppover i slutten av desember. Skal ut i permisjon fra jobb første uka i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er babysvømming i Elverum, på Østerhaug Gård (tror det er det det heter).... i Heradsbygda. Eller så er det jo babysvømming i Hamar da, på Ankerskogen.

 

Ja, hadde vært artig med treff i Elverum også.... synes det blir "langt" å reise til Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, får finne ut mer av det. Før så hadde dem babysvømming på Hernes Institutt, men der er det kanskje ikke noe mer?

 

Hadde fint å fått til treff i Elverum, får prøve å få med noen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det bør vi da kunne ordne :)

 

Hvordan er formen din? Første?

 

Selv venter jeg nr. 2, og er i kjempe fin form. Merker ingenting til graviditeten, annet enn at magen har blitt større og lever sitt eget liv til tider.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi ordne:)

 

Formen min er forholdsvis bra. Har ikke vært kvalm i det hele tatt. Eneste jeg har begynt å slite med nå er sure oppstått, halsbrann og bekkenløsning. Går på en bekkengruppe med bassengtrening en gang i uka. Mere sliten enn hva jeg er til vanlig, men det må en vel regne med når en jobber såpass mye i tillegg.

 

Mitt første barn ja:) Så det blir veldig spennende:) Gleder meg veldig:) Mye spark og bevegelser er det også.

 

Jobber du fremdeles? Hvor gammel er det andre barnet ditt? Kommer du opprinnelig fra Elverum eller er du innflytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Høgskolen, og i tillegg jobber jeg litt de dagene jeg ikke har forelesninger.

 

Datteren min er 2 år og 9 mnd, så hun vil være nesten 3 når "laban" kommer.

 

Er opprinnelig fra Elverum, og har bodd der hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv ta et deltidsstudie over 4 år. Studiet starter i januar, så det blir litt hektisk, men det er stort sett ikke mer enn 3-4 ukessamlinger i semesteret, så det burde gå.

 

Skal snart begynne med flytteprosess og gruer meg skikkelig. Driver å pusser opp huset for fullt i Elverum nå, så jeg håper vi rekker å bli ferdige til babyen kommer.

 

Virker som det er få elverumsinger her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går greit å studere samtidig som man har små... gjorde det med nr. 1, og kanskje jeg må gjøre det nå med nr. 2... vi får se.

 

Oppussing ja, vi driver å skal pusse opp begge barnerommene nå før jul, men har ikke fått begynt enda, så det skal bli spennende å se om vi rekker det. Er alltid slitsomt med oppussing, og flytting, men fy så godt det er når man er ferdig :-)

 

Er ikke så fryktelig mange elverumsinger her,virker det som nei...

 

Fått kjøpt inn masse (alt) til babyen enda da?

 

Har det meste etter nr. 1, men må kjøpe inn litt mere klær, da det meste vi har er rosa, og det passer litt dårlig å bruke på en gutt :-) Ellers trenger vi hardbag til vogna, og diverse små duppe ditter... tar det egentlig som det kommer...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 dager igjen i dag til termindato 01.02.09. Jeg trur kanskje vesla kommer før:) Ja, gubben er i full gang med oppussing og holder på å jobbe seg ihjel. Jeg har fått påvist proteiner, ketoner og glukose i urinen, høyt blodsukker og høyt blodtrykk. Har dermed blitt sjukmeldt 100% nå for å ta det med ro. Verdiene var heldigvis bedre i dag. Skal på Lovisenberg sjukehus imrg for å ta glukosebelastning, så dette er et slit. Samtidig så har jeg ikke vært i slag på noen uker. Kjett kjett...

 

Bor dere sentralt i Elverum?

 

Har ikke fått kjøpt inn så mye enda. Tar det som det kommer. Har bestilt vogn, pusset opp vugga osv. Kjøpt en del klær og det aller nødvendigste, men mye som gjenstår.

 

Masse som skulle vært kjøpt inn i forhold til huset også, som liftgardiner, taklamper etc, men får ta det etterhvert.

Akkurat nå har jeg fått streng beskjed om å ta det med ro, så jeg får vel prøve å gjøre det:)

 

Formen din er fremdeles bra?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke bra ut... Vil det si mulig sv.skapsdiabetes pga ketoner, glukose og høyt blodsukker? Og evt. sv.skapsforgiftning pga proteiner og høyt bt?

 

48 dager igjen til termin... i dag har jeg kommet like lagt som når nr 1 ble tatt med akutt ks pga sv.skapsforgiftning.... håper jeg får gå til termin....men om ikke det skulle gå, så i alle fall til nyttår.

 

Ja, vi bor på Søbakken.... like ved Spar Hanstad, så det er jo ganske sentralt.

 

Formen min er fremdeles kjempe bra. Alt er som det pleier, bare at magen blir større og større.... det blir i grunnen jeg også, har faktisk gått opp hele 17 kg (SKREKK OG GRU), men bruker fortsatt (nesten) alle de vanlige klærne mine (til og med buksene). Så håper jeg slipper å begynne med mammabukser (liker ikke å ha bukser så høyt....)

 

Ellers er det eksamenstid (2 stk på en drøy uke), og jobbing som gjelder for tiden... og planlegging av julegave-innkjøp da (er jo bare 3 uker til julaften faktisk.... og den tiden frykter jeg går veldig fort).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur dette kommer mye av stress. Har jobba veldig mye 100% stilling + 40 timer ekstra i mnd. Har lab og gynekolog på jobben, så sjekka det der. Jordmor eller fastlege hadde nok brukt tid til å finne ut dette.

 

Verdiene var helt fine nå på fastende blodsukker og nå hadde jeg lavt BT istedet for høyt, så det svinger litt. Ikke hadde jeg ketoner eller proteiner i urinen heller, men litt sukker (noe som er vanlig under svangerskapet ifølge legen). Nå spørs det hva glukosebelastningen viser på sjukehuset. Dem prata på at det kan være fare for svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes, men plutselig er verdiene normale. Så det viktigste er å ta det litt med ro for min del nå. Er sliten og slapp. Ting går i sakte tempo.

 

Vekta går visst ned når en begynner å amme har jeg hørt:) Jeg har gått opp 10 kg nå. Jordmor mener at det ikke er så stor jente som kommer. Jeg liker heller ikke de mammabuksene, kjøpte en og den har jeg ikke brukt. Bruker vanlige klær jeg også.

 

Høres ut som du har nok å holde på med:) Julegaver har jeg ikke starta med enda og tar det som det kommer:) Et slit og ork å gå i butikker for tida. Men, tida går fort... Huset er første prioritet nå, komme i stand der. Huset ligger ikke langt fra Søbakken, like ved skøytebanen Fylken heter det vel hvis jeg ikke tar feil (sånn er det når en ikke har bodd i Elv på 10 år).

 

Du får ha lykke til med eksamen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ser jo nå at det jeg skrev sist, ble totalt feil.... bor jo selvsagt ved spar søbakken, og IKKE spar hanstad :-)

 

Ja, får håpe vekten går ned når man får startet med ammingen.... har ikke lyst å se ut som "keiko" resten av livet, nei :-) Forrige gang gikk jeg nesten ikke opp noe (5-6 kg), men når snupp var ute og jeg ammet, gikk jeg "plutselig" opp over 10 kg... vil i alle fall ikke ha reprise av det nå som jeg har gått opp så mye. Får ta ting som det kommer.....

 

Kanskje lurt å stresse ned litt for deg nå ja, så du ikke ender opp med både det ene og andre.... Fint at verdiene ikke var dårlige nå på forrige "testing" da.

 

Er huset dere har kjøpt oransj?

 

Nå har sambo begynt å pusse opp barnerommene, så nå er det fullstendig texas her i heimen... skal bli godt når det er ferdig. Er så utrivlig å bo på en "byggeplass".

 

Ellers fant jeg ut i dag, at jeg skal gjøre unna alle julegavene denne uken, også får jeg ta babytingene som det kommer.... har jo ikke termin før midten av januar allikevel, så det haster jo ikke all verden enda heller (har STOOOORE planer om at han ikke kommer før etter nyttår, skjønner du, så det er ingen hensikt å stresse....... forhåpentligvis).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønte du mente Søbakken. Dem sier så at en går ned i vekt når en starter med ammingen, får håpe på det.

 

Har holdt på i huset hele helga, litt av et slit. Godt at en får mye hjelp fra andre. Begynner å komme i orden snart nå. Vi leier et hvitt/beige hus av faren min. Jeg har leid ut leiligheten min i Oslo og samboer har leid ut leiligheten sin i Elverum.

 

Julepresanger må jeg nok starte med når det nærmer seg lønning, er så ufattelig blakk for tida:( Alt er slitsomt for tida. Bruker lang tid på å komme meg opp osv, så jeg er vel ikke helt i slag. Er et slit å gå i butikker også. Gleder meg veldig til hu kommer. Det er jo helt utrolig når en tenker på det. Eget barn osv. Synes jeg har gått gravid lenge nå, men håper hu kommer rundt termintider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...