Gå til innhold

Ultralyd i uke 3???


JS og lille gull:)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her inne som har vært på ultralyd i eller rundt uke 3 og sett noen antydning til graviditet? Hva så dere? Hvor tidlig kan man egentlig se noen ting inne i livmoren i et svangerskap?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mulig å se graviditet etter 3 uker (jeg regner med at du mener din tredje uke, ikke fosterets).

 

I uke 4-5 kan man se et begynnende "hull" i livmoren, og i uke 5-6-7 (dette er individuelt) kan de se fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste av oss vet det vel ikke selv en gang at vi er gravide i uke 3... man får jo gjerne ikke posetiv test før i uke 4....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul i uke 4/5 - og kunne ikke se noenting. Kunne ikke si om jeg var gravid i det hele tatt.

Da jeg kom tilbake 4 uker senere kunne vi imidlertid se masse:)

Hvorfor vil du ha ul så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar:)

Jeg skulle til ultralyd for noe annet, og tenkte bare høre hva man eventuelt kunne se dersom jeg har blitt gravid i mellomtiden;) Men det var ingen tegn til graviditet, så vi får se om det blir noen positive tester etterhvert eller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Det er ikke mulig å se graviditet etter 3 uker (jeg regner med at du mener din tredje uke, ikke fosterets).I uke 4-5 kan man se et begynnende "hull" i livmoren, og i uke 5-6-7 (dette er individuelt) kan de se fosteret.

 

Det du skriver der er feil. Jeg var hos syn på torsdag fordi jeg trodde jeg hadde cyste. Tok innvendig ul og gyn så at der var det nettopp en spire som hadde festet seg:) var kun 3+2 :) gammel tråd men følte jeg måtte fortelle min opplevelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det du skriver der er feil. Jeg var hos syn på torsdag fordi jeg trodde jeg hadde cyste. Tok innvendig ul og gyn så at der var det nettopp en spire som hadde festet seg:) var kun 3+2 smile.png gammel tråd men følte jeg måtte fortelle min opplevelse

Vet det er ett veldig gammelt innlegg. men hvor stor var denne prikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på ul i uke 3, trodde jeg var mye lenger. Da målte han plommesekken, tror han sa 3 mm, noe som indikerte 4-5 uker. Han sa også at det kunne være rester etter sa 5,5 uker tidligere. Uka etter var jeg på ny ul, så ingenting som kunne måles, var en fostersekk der, men den så tom ut. Var på ul 2 uker etter det igjen. Da så vi et bankende hjerte, og målte embryoet til 6+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...