Gå til innhold

Hva er din ANTI-dille?


Vanilla83

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke tanken på tomatsaus, pasta saus, lasagne, egentlig alt som er rødt.Og smelta ost. æsj! Blir skikkelig kvalm. Enda dette er noe jeg likte kjempe godt før.

 

merkelige greier =) men må ha sitron og rømme :P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg orker ikke tanken på svinekjøtt. Blir gørrkvalm bare jeg ser ei pakke med det. Frykter det er det vi blir servert på middag borte i ettermiddag også. Spyyyyyy!

 

Og lukta av leverpostei. Fytti!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har måttet klippe av ALLE merkelapper på tøyet. På alt fra truser, til bukser og gensere. Til slutt husket jeg ikke bh-str min, eller trusestr min, fordi jeg har mistet mye hukommelse etter jeg ble gravid. Hundetiss ( har valp ) og svigermors røykeånde gjør at jeg brekker meg! I tillegg all "varm" mat som naboen under lager som siver opp. Måtte ha oppe alt av vinduer og lufte ut, ble så sint fordi de laget middag! :-P Heldigvis bedre nå! Og litt kjedelig at ingen klær har merkelapper :-P

Lenke til kommentar

Min anti-dille er alt av grillmat og spesielt pølser i alle varianter... Og så sliter jeg når jeg skal pusse tennene på morgenen, for da begynner jeg å blø i munnen og den blodsmaken brekker jeg meg av.

Er ellers veldig var på alle slags lukter og brekker meg om luktene blir for sterke.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Æ slit me grillmat og ikke minst lokta av grillen... Jett om d va arti å være på campingplassa i ferien....NOT!! Stakkars min kjære som e så gla i grillmat:/

Lenke til kommentar

Annonse

Fikk skikkelig antidilla på en type parfyme. Hadde akkurat kjøpt den inn og den var skikkelig dyr, men så ble den plutselig helt grusom og jeg måtte rydde den bort. Liker den fortsat ikke :(

 

Men det rareste var at det ene bestikksettet vi hadde med treskaft luktet så grusomt i hele huset at jeg ble skikkelig kvalm. Sambo merket ikke noe lukt fra det, men den lukta plaget meg så mye at jeg til slutt kastet hele bestikket ;) tenkte ikke på at jeg kunne lagt det i en pose og satt det i boden til graviditeten var over. Jaja, gjort er gjort!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

BROKKOLI fysj av meg! liker det til vanlig, og all for for fisk grusomt! noe som er dumt.

Hater røyklukt og alkoholsmaken det er bra =)

Satt på bussen her og dagen og en mørk jente satte seg ved siden av meg hun hadde grusom parfyme så jeg flyttet meg til et sete lengre bort, da følte jeg meg slem :(

 

liker derimot skoleboller, oh kokt kål mmm herlig fårikål sesongen er her perfekt for meg.

Ellers kunne ejg lett spist en hel boks med tomatpure NAMMY!

dør av svettelukta og merker at jeg går sakte bakover om noen som prater til meg lukter svette.. usj..

Lenke til kommentar

Det meste både smaker og lukter vondt.. Leverpostei og fisk er det verste, og omtrent det eneste lillegutt vil ha på skiva. Melk blir jeg dårlig av. Bønner i alle varianter lukter helt grusomt, røyk, øl og varm mat er veldig ekkelt. Det eneste jeg vil ha er saftis, mango og isvann. Greier nesten ikke pusse tennene heller, og jeg som alltid pusser tunga ellers må bare la det være :o/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har fått totalt avsmak på alt av svinekjøtt!! Var jo såå glad i det før svangerskapet, men nå.. Synet eller lukten av kjøttdeig, koteletter, svinefilet osv, da brekker jeg meg :P Og majones.. Kjenner nesten fettlaget i ganen når jeg tenker på majones :s

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

orker ikke lukten av sko! har flyttet alle skoene ut i fellesgangen for det lukter så ekkelt. Sånn var det i første svangerskap også. Syntes også at kjæresten min stort sett lukter vondt... holder pusten når jeg åpner kjøleskapsdøra. Og matstanken til naboene er grusom! Elsker salt lakris, akkurat som i første sv.skap. Hva er det med salt lakris?....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Annonse

laks, brunost, røyklukta blir jeg helt elendig av (Mannen røyker å jeg blir så kvalm av stanken når han kommer inn etter å ha røyka en sigarett) FØØØØØØØSJ....

 

LOVE Lakris, sjooookolaaaaade (Sukk), salt å sure godterier, frukt, kjellerlukt, isvann med store isbiter, hvit ajax vaskemiddel, java mocca kaffe lukta ( Altså jeg sniffer oppi posen.... Hehehehehehehe)

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er den morsomste siden på BIM uten tvil, jeg ler så jeg griner:)

 

Mine anti-diller forandrer seg hele tiden, akkurat nå er alle på denne siden sine anti-diller mine anti-diller, ble utrolig kvalm av å lese om så mye mat og kroppslukter, men oi så festlig! Gruer meg til mannen min kommer hjem, redd jeg ikke liker lukten av ham lenger etter dette :)

 

Det jeg ABSOLUTT ikke klarer er kaffi, og jeg er en skikkelig kaffi-nerd, med maskin og bøker om kaffi. Jeg har tidligere ikke trodd at det gikk an å miste lysten på kaffi.

 

Jeg mener selv superluktesansen ikke har rammet meg, mannen min derimot mener jeg er som en blodhund:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Koseklompen og jeg

Jeg brekker meg bare jeg ser rått kjøtt..så gubben står for matlagingen her i heimen..

Kokt skinke var noe jeg nesten brakk meg over bare noen nevnte det...moren til mannen min syntes det var gøy å si "kokt skinke" "kokt skinke" til meg da jeg gikk gravid med Eldste Prinsessa i huset fordi jeg nesten ble bleikgrønn i trynet bare ved tanken på det..

Lenke til kommentar

Har fått dilla på brødmat...ostesmørbrød er himmelsk..

Lukten av kaffepulver er nyyydelig..har nesen godt plantet oppi kaffetrakteren når gubben har gjort den klar..

Er var på hvordan folk lukter..enkelte parfymer lukter så himla godt at en dag her var det så jeg nesten småløp etter ei dame for å tvinge ut av henne hvilke parfyme hun bruker..før så har jeg ikke vært så ille intr i parfyme..

En på skolen min har virkelig misforstått konseptet med personlig hygiene, og jeg har problemer med å puste tilogmed når jeg har plassert meg i andre enden av klasserommet....eimen etter han henger i gangene.....ååååååååå... vet ikke om det er bare meg eller om fatisk er andre som merker det.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var røyker da jeg ble gravid, og nå blir jeg kvalm bare jeg kjenner lukta. Rått kjøtt og blod samt lukta av snus er også en magevrenger. Også brekker jeg meg hver gang jeg pusser tennene.

Lukten av kardemomme er bare helt fantastisk, og hjelper når en ekkel lukt har "satt" seg i nesen.

 

 

venter oktober-baby -11

Lenke til kommentar

Denne gangen er det alt for tidlig til at jeg har fått diller eller anti-diller, men sist svangerskap klarte jeg ikke lukta av mannen min. Han sov på sofaen fra jeg var 4 måneder på vei til barnet var født. Jeg overnatta ofte hos familie og venner for å være så langt unna lukta hans som over hodet mulig. Var han så uheldig at han gav meg en klem, var det rett på do og spy etterpå.

Heldigvis gav dette seg umiddelbart etter fødselen.

Nå går jeg rundt med angst for at jeg skal få ham som anti-dille denne gangen også, eller ennå verre at jeg ikke skal tåle lukta av ungen min :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Løk og alle former for naturlig kjøtt.... kjøttdeig ol går fint...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...