Gå til innhold

Hva er din ANTI-dille?


Vanilla83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Kjøtt, fisk og alt annet som måtte ligne på proteiner! Det bekymrer meg egentlig litt, tror ikke jeg får i meg på langt nær nok proteiner.

Brødmat og alt med noe særlig karbohydrater får jeg helt fryktelig halsbrann av, så det går mye i frukt og grønnt.

 

Det eneste jeg egentlig HAR lyst på for tiden er iskaldt vann og urtete.

Lenke til kommentar

I begynnelsen av svangerskapet klarte jeg ikke å gå i butikken, fordi jeg syntes tanken på at det var så mye mat på en plass var så ekkel! Hehe, ler litt av det nå. Men ble skikkelig kvalm da!

 

Nå syns jeg lukta av ostepop og tortilla med ost er helt forferdelig. Noe jeg var veldig glad i før.

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg har bare anti-diller foreløpig, gleder meg til å få litt matlyst igjen! Det jeg ikke liker lenger er yoghurt, agurk, brød, skalldyr (likte det godt i uke 3-4), kjøttdeig, egg, cottage cheese, biff. Har ikke særlig lyst på godteri og sjokolade, heller ikke kylling og kalkun. Men jeg får det fortsatt ned.

 

Usj, ble småkvalm av å lage denne lista! :P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

løk, rødløk, sprøløk, løk generelt, og spesielt løk i hjemmelaget pizza.. blæh.. kjenner magen protesterer bare ved å tenke på det..grøss..

Også skikkelig fet mat sliter jeg litt med,det er jo en god ting for å si det sånn.. holder meg laaaangt unna mcdonalds.. blæh..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kvalm av røyklukt, kastet opp en gang jeg gikk bak en fyr som røykte ute;) Klarer ikke å pusse tennene uten å brekke meg minst 2-3 ganger, har også kastet opp flere ganger. Alle typer kjøtt, kylling, fisk osv er ekle, det samme er kokte, stekte og ovnsbakte grønnsaker; særlig rattatouille. Også klarer jeg ikke å ha noe mellom leppene som ikke er mat, som feks skjerf, mobil osv..ikke at jeg har det til vanlig altså men det gir akutt brekning;)

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest frøken_førstegangsprøver

nykokt kaffe om morgenen er hat...og røyklukt er helt forj**lig....brekker meg når typen har vært ute og røyka..usj..blir kvalm av tanken!

Lenke til kommentar

Annonse

Har anti dille på aboslutt alt :( :( nå klarer jeg nesten ikke tanken på noe som helst, men det som er så sært er at hvis jeg smaker noe så kan det plutselig være kjempegodt, selv om jeg i utgangspunktet ble dårlig som fy med tanken på mat.

Snop, sjokolade osv har vært ekkelt helt siden jeg ble gravid :P

men brødskiver med ovnsbakt leverpostei med agurk og knekkebrød med hvitost og agurk funker best av alt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en grusom anti-dilla og det er på lukten av mannen min :(

han lukter helt likt som alltid, men hver gang jeg blir gravid brekker jeg meg når han kommer for nærme. Merkelige greier.

Brekker meg kraftig når jeg pusser tenner morgen og kveld. Går litt bedre om jeg bruker ungene sin tannkrem da.

Ikke har jeg lyst på sjokolade mer heller å det er jeg egentlig kjempe glad i.

Spiser appelsiner i fleng enda jeg i utgangspunktet ikke liker appelsiner og kanskje spiser en i løpet av et helt år.

Artige kroppen :P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

min anti dilla da jeg gikk spysjuk var stekte egg og i alle andre varianter, og first price hvit ost. Det smakte for jævlig. Og nå i 28. uke så klarer jeg fremdeles ikke å spise de. Jeg klarte heller ikke å pusse tennene pga tannkremen. Brakk meg og spydde.

Hehe, her om dagen så skulle jeg ta en skje med tran, men denne gangen ville ikke kroppen ha den ene skjea. Så alt kom opp igjen, til og med frokosten jeg hadde den dagen. Etter den dagen så har jeg ikke turt å ta den daglige skjea.

Lenke til kommentar

Ler meg ihjel av disse innleggene! Synes også det er helt forjævli plagsomt med overnaturlig luktesans. Spyr av røyklukt, tåfis, dårlig ånde og svettelukt. Kjenner de ekstra godt for tiden :S

 

klarer ikke tanken på å spise kokte egg lenger. Og har null lyst på spagetti, kjøttboller og tomatsaus. Dessverre er dette samboers livrett og han lager det minst en gang i uken! :( Lukta av tomatsaus får meg til å bli uvel. Men det verste av alt er hvis samboer lar vaffelrøre stå i kjøleskapet. Stanker hver gang jeg åpner kjøleskapet og jeg hiver den rett i søpla. Æsj den søte ekle lukta.. Blæh!

Lenke til kommentar

Rødt kjøtt! Fysjom, klarer ikke tanken på biff. Og mannen min som eeeelsker biff, han får ikke engang lov å ta det med inn i huset. Ikke salami heller: URK!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke lenger tanken på kaffe, blir skikkelig kvalm, og det drakk jeg MASSE av før jeg ble gravid. Må ha brød om morgenen, det letter kvalmen, med leverpostei, var ikke særlig brødmenneske før.

 

Når kvalmen letter, så kanskje det er noe jeg spesiellt hiver meg over.

 

EN fordel her, er at jeg takler ikke røyk, jeg er jo en røyker, så jeg har nå sluttet. Om det er kvalmen som gjør det eller ei, så håper jeg det forblir slik :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tja.. Tåfisene til mannen etter at han har kommet hjem fra jobb er bare helt foreferdelig.. Samt ånden hans på ettermiddag og natt :P

Liker heller ikke hvitløk lenger, noe jeg elska før.

 

Men er heldig at jeg ikke spyr av dette da :P

Lenke til kommentar

Røyk, snus og kaffe. Bare jeg ser en sigarett, eller noen som røyker, eller lukter kaffe el snus rett fra boksen så blir jeg dårlig. Må bare lukke nesa og snu meg vekk. Ellers er det egentlig ikke noe annet jeg har opplevd å ha "anti-dilla" på, hittil hvertfall.

Lenke til kommentar

for min del er det min kjære samboer, dessverre. Ikke hele tiden, men før ble jeg ekstra tent når han hadde drukket øl, eller tatt seg en snus.

Nå blir jeg dårlig hvis han prøver å kysse meg med en av delene innabords.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg takler ikke kaffe og sjokolade!!!!!! tro det den som kan.....

 

Jeg er egentlig sjokoholiker, men nå spiser jeg lakris istedenfor!!! og det spiser jeg ALDRI ellers!

 

takler heller ikke lukta av sambo når han har røyka og i alle fall ikke ånden hans!!! ekkelt å sitte ved siden av han i bilenhvis han puster for mye med munnen :P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...