Gå til innhold

Hva er din ANTI-dille?


Vanilla83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de første 4 mnd måtte jeg ha rødbrus til frokost da jeg var kvalm. så da ble det rødbrus til frokost =) så har jeg spist mye syrlige ting, bla kjøpt meg lime å spist :P

 

så hjemmelaget pizza og lasagne glemte jeg av, det er pyton...

Lenke til kommentar

Har ikke fått noen dilla på noe som helst i grunn...Men har hatt fullstendig anti-dille på sjokolade!! Som jeg vanligvis er vanvittig glad i! Kaffi,egg-speilegg spesielt,pølser alle typer..kylling...Klarte ikke synet av noen av delene! Nå er jeg i uke 27 og klarer å drikke en kopp kaffi om dagen og litt sjokolade..så avsmaken har kommet seg litt ;o)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Annonse

Kaffe! I alle varianter, selv latte som mest er melk orker jeg ikke. Samme med de to første og på vei inn fra føden til barsel forbi vaktrommet kom kaffelukten liflig sivende og DA kunne jeg ha det igjen, straks etter at ungen var ute:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

jeg er fra før stortsett altspisende... men nå er det mye som ka få meg til å ta turen til toalettet!

Tanken på ferdigpizza, lukta av asparges, pølser, kjøtt skjært i små biter, å tilberede mat- æsj, spesielt alt av kjøtt, parfyme, dressing, ketchup, brød,

ellers forandrer det seg fra dag til dag- verst er det med lukta av min egen vanlige shampo..

 

Lenke til kommentar

Lukta av tortilla cheese som vel å merke er samboerens favoritt!!! Ihhhh! Brekker meg formelig av den lukta.....

Lenke til kommentar

Kylling, samme om det er hel grillet eller kyllingfilét. Takler det ikke, brekker meg av tanken på å få det i munn... Kjøpte meg t.o.m en baguette med kylling og potetsalat til lunch, gledet meg skikkelig, men når jeg skulle til å ta en bit begynte jeg å brekke meg! Klarer ikke smake på det en gang. Dette har jeg hatt helt fra starten, er 24 uker på vei nå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke noe spes mat jeg ikke liker.

Det eneste problemet mitt er at jeg ikke takler tyggelyder,

å høre folk spise og høre meg selv spise er skikkelig ubehagelig,

Liker å ha tv ganske høyt når man spiser.

Bare tanken på folk som sitt å trøkk i seg mat og slafs får meg

til å få frysning på ryggen.

Kanskje det har med at jeg jobber i serveringsbransjen:s hehe...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Orker ikke lukten eller smaken av grillmat! Og det som er såååååå godt! Alltid elsket det, men grillet kylling, koteletter og alt annet deilig får meg til å bli skikkelig kvalm! Må ha mat som nesten ikke smaker noe... Grillet fisk kan gå, men da må det være med urter og creme fresh.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fastfood , mat som har ligge litt og brekker meg etter å ha åpna kjøleskapet.. men elsker vann med isbiter og salat/baguetter

Lenke til kommentar

Annonse

måtte smile litt da jeg leste innlegget ditt, er som å høre meg selv:o) bare å legge på at jeg hater lukten av kaker også, gjærbakst går.

Har fått helt dilla på salte pingviner, men likte ikke lakris så godt før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Min ANti-dille er faktisk Alkohol! Og det synes jeg er helt supert, for jeg har da ikke tenkt å drikke uansett :D Men, problemet er at andre rundt meg gjerne liker å ta seg en øl eller noe, og da sitter jeg å brekker meg av lukta. Sambo tar seg også gjerne en pils av og til, og da får han ikke komme i nærheten av meg. Og om det fortsatt lukter litt når vi skal legge oss, så fysj..

 

Har også fått helt avsmak på alt av brødmat! Pizza osv går greit selvom det er brød i det også, men rundstykker, baguetter og brød...æsj!!

Lenke til kommentar

Kylling og alt av fjærkre, lukta av stekte egg, fisk, lukta av alkohol og rødmix tobakk! Får nesten dillerium når typen etter en kveld på byen kommer hjem å lukter blandinga av de to siste... Pjuk... :/

 

Har dille på lakris, druer og paprika-potetgull <3

Lenke til kommentar

Mye forskjellig mat med sterk lukt.. Spiser veldig "banevennlig" mat for tiden.

Men jeg lurer på dette med lakris.. i begge mine svangerskap har jeg hatt lyst på salt lakris og spesielt dundersaltdrops o.l.

Hva er det dette kommer av? Hvilke mangler skyldes dette?

Lenke til kommentar

det eneste jeg virkelig har merket er at jeg HATER Å PUSSE TENNENE!!!!!!!!!!!!! både i denne graviditeten og i forrige! blir helt fryktelig disgusted av både kosten og kremen, det er helt forj*vlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og det er jo ekstra viktig når man er gravid også, og blablabla...usj. piner meg gjennom tannpussen morgen og kveld, og brekker meg så det gir gjenlyd i flisene, mannen holder på å le seg ihjel...(en vakker dag får han en tannkost i øyet, hehehe)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Orker bare ikke tanken på Hamburger, røyklukt, lukten av øl, svette, dårlig ånde! Er ganske overfølsom på lukter.

 

Dilla på ferdigpizza (fra resturant ikke frossen), agurk, picnic skinke.

 

Hadde egentlig ikke dilla på lakris, men nå har jeg lest det ordet så mange ganger på den linken her at jeg lurer søren meg på om jeg skal sette meg i bilen og frese til butikken å handle SALT LAKRIS!!!! mmmmm

Lenke til kommentar

ser at vi er flere som har blitt veldig glad i lakris, hmm :o)

merker at min anti-dille forandrer seg hele tiden, men luktesansen er fortsatt veldig følsom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min ANTI-dille er garantert kinamat!!!!Får frysninger og brekker meg bare noen nevner det..fysja meg så ekkelt!!!!!

men salt lakris derimot ja..mmmmmm:)

Lenke til kommentar

Klarer ikke lukten eller tanken på "sjappe"mat som vi kaller det dvs (hrtigmat) som td. hamburger, chips+++ Å kebab får bare tanken på det til å fremkalle brekninger.

Lrs er det mye jeg digga rundt den tiden jeg ble gravid som jeg ikke klarer synet av nå lenger, -first price ostepop, pringles og kebab.

 

Liker fiskemat, salt lakris og kina-mat nå <3 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...