Gå til innhold

Vil gjerne vite


Spent Hattiec...

Anbefalte innlegg

Etter mange negative avisskriverier om kk på St. Olavs i det siste må jeg si at jeg er veldig skeptisk til å føde der!

Det eneste som veier for St. Olavs er den kompetansen de sitter på i fall noe skulle gå galt, men sånn som jeg ser det så er vel sjangsen for at det skal gå galt større om jeg blir liggende på gangen å føde og må ta imot selv..?

 

Er interessert i å høre tilbakemeldinger fra førstegangsfødende som har født der etter flyttingen og framover.

 

På forhånd takk! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg er også skeptisk...Har termin 18. desember og regner med å komme inn midt i røddager og juleferie med mulig setefødsel...Huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da! Håper alt går bra da, og at barnet snur seg riktig vei!

Om du orker, så gi et lite vink om hvordan det var da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kan lese av avisinnleggene i tråden under så var jeg i utgangspunktet veldig skeptisk til førstefødsel på St. Olav. Men jeg må si jeg ble VELDIG positivt overrasket. Til tross for at fødselen endte i katastrofe-KS fordi veslas puls sank, så følte jeg meg veldig godt tatt vare på og i gode hender hele tida - ikke noe sted jeg heller ville vært når det først gikk slik! (Ingen komplikasjoner eller plager i ettertid heller.) Oppholdet på barsel var også kjempefint. Enerom med byens beste utsikt i 5. etg. God og betryggende oppfølging, eget bad, god seng til både mor, far og barn, god mat og fred og ro.

 

Det bør imidlertid nevnes at jeg kom til føde øst "på riktig tidspunkt", samt at det var få fødende denne dagen. Ble lagt inn 10:00 om morgenen, og KS skjedde 16:00. Hadde det vært natt / helg med mindre bemanning / en dag med mange fødende så hadde nok ikke atmosfæren vært like avslappet. Det går nok som regel greit, men det er nok mest takket være et personal som er råflinke og jobber beinhardt. Håper virkelig de snart får midler til å drive begge fødeavdelinger fulltid snart - de ansatte har en unødvendig stresset hverdag med ordningen de har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...