Gå til innhold

Akershus-treff?


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

I helga viste forresten svigermor meg en heldrakt hun hadde kjøpt til den kommende babyen :) Hun hadde vært og kikket på salg, og hadde ikke klart å dy seg. Hehe, syns det bare er koselig jeg. Hun gjorde det samme med eldste, og sikkert de andre barnebarna på den andre siden også. Så er glad hun gjør det likt - alle er like velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var godt å se at hun er glad i alle og så i den kommene...

Mamma er inne på lofte hjemme og ser etter masse klær etter meg og søstar mi.

Det er klær som mamma striket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) Alle de gamle klærne etter meg ble brukt til dukka mi da jeg var lita. Og hvor de har blitt siden den gang aner jeg ikke, mulig noen andre har fått de. Jeg gikk gjennom det lille jeg hadde før jeg fikk forrige, og var dritskuffa over at alle de fine klærne var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det høres klisjé ut, men vi har ingen ønsker om kjønn - håper det er et frisk barn. På sett og vis håper jeg på ei jente, fordi det hadde vært gøy å hatt ei jente også. Samtidig er jeg så fornøyd med den jeg har, at jeg tar gjerne en til slik ;) (pluss har veldig lyst å bruke mange av klærne om igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så vi den lille kroppen bevege seg, og hjertet slå! :D Vi så holdet, hendene og føttene... så gøy!!! Termin var ca riktig, men kom til å få fastsatt nøyaktig på ordinær ul. Siden alt stod så bra til, har vi bestemt oss for å offentliggjøre det nå. Så her er det ingen hemmelighet lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere bestemt dere for hvor lang permisjon dere skal ha?

 

Hvordan går det med formen deres, damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Formen er laber fortsatt med kvalme, energimangel, trøtt, svimmel til tider... Men jeg fant ut at jeg var bittelitt bedre i dag for jeg hadde i hvert fall lyst til å gjøre noe annet enn å ligge i sofaen, selv om jeg ikke oket så mye. :-)

 

Nå reiser vi noen dager på hytta, og da har jeg hvert fall ikke huset og alt som burde vært gjort der hengende over meg.

 

Vi skal ta 80% lønn i 54 uker denne gangen. Tenker jeg blir hjemme til mini er ca 7 måneder, også jobber vi 50% hver resten. Begge synes det er litt for ensformig å være hjemme hver dag, og da får begge glede av den morsommere tiden som starter rundt 10 måneder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må regne på det, men regner med det blir 80% lønn her også. Jeg koste meg masse sist jeg var i permisjon, så regner med vi gjør det sånn nå også.

 

Jeg er så sinnsykt forkjøla for tida, at jeg holder på bli gal. Hoster og harker, er snørrete og tett i nesa om hverandre. Hoster opp slim, og hoster til jeg brekker meg. Er sliten og litt småslapp. Bortsett fra trøtthet, har jeg lite graviditetssymptomer nå. Forkjølelsen er jo helt utenom... Men utrolig slitsom den også! Må ha bøtte ved senga, siden jeg hoster opp slim og brekker meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg levere sønnen min i barnehagen. Han vekte meg kl 6, noe jeg syns er aaaltfor tidlig. Tok han med inn i senga til meg, og til slutt sovna vi begge to.. Så våkna jeg kl 9! Så ble sen levering i dag hehe.

 

Nå begynner vi å bli ferie- og reiseklare. Så dere får ha et par flotte uker, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Ja her sitter jeg alene og forlatt på hytta...alle de andre er på tur, men jeg er så kvalm hele tiden at jeg orket ikke. Men koser meg med ild i peisen og blader:) Kvalmen går veldig opp og ned her hos meg, men kaster opp hver bidige morgen:( Blir bedre utover dagen, som oftest,og har god appetitt.

Tenk i morgen begynner jeg på den 10. uken min!!! Syns faktisk tiden går nokså fort:)

Jeg har bestemt meg for å gå 54 uker med 80 % lønn.

Gruer meg til å komme tilbake til jobb på mandag...det er så slitsomt at jeg ikke kan sykemelde meg 100 %. Vi har jo ikke folk nok til å dekke mine vakter. Men må til legen igjen nå på mandag og forlenge 50 % sykemeldingen hvertfall. Det er det ingen tvil om!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter....

 

Jeg sitter nå hjemme hos mamma og er i dag veldig bra.

Litt sliten etter en lang tur på handlesenteret men det går over med litt søvn.

 

Det er leit å høre at noe forsatt er dårlig men dere får trøste dere med at deg går over...

 

god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, håper formen deres blir bedre snart! Jeg hoster fortsatt litt av forkjølelsen min, men er ellers i fin form! *bank i bordet* Vi er nå på ferie, og jeg er snartur på for å sjekke mail og slikt :) I dag er jeg 11+0! :)

 

lille rose og jeg har pratet såvidt litt mer om et treff. Ellers foreslo jeg jo å invitere dere hjem til meg, noe det virket som flertallet syntes virket koselig. Dere kan jo kanskje sende meg pm med mailadressene deres, iallfall dere som synes det høres ut som en god idé, så kan jeg sende dere mail med forslag på tidspunkt, når jeg kommer hjem fra ferie. Høres det ok ut?

 

Iselin79, som du kanskje ser over, så har vi prata om å ta et treff hjemme hos meg første gang. Du er hjertelig velkommen til å bli med i så fall. Send en pm med mailadressen din du også, i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg lagde en tråd inne på Akershus treff siden som heter "Nedre Romerike 1. trimester" med info om denne tråden og at vi skal treffes.

 

Forslag: Etter hvert som vi kommer til å være i ulike trimestre kan vi heller starte opp en tråd der inne som heter Nedre Romerike / Lillestrøm treff el.l. Der blir trådene liggende mye lengre, og er et naturlig sted å sjekke for treff for folk i alle trimestre.

 

Er det ok for dere?

 

Selv er jeg 10+2 i dag, og er i litt bedre form enn i forrige uke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wooohooo 10 uker blank i dag :D var inne til ul i dag tidlig å jeg og forloveden så lille babyen vår for første gang :D 29 mm stor og alt var bra. skal inn igjen om 3 uker for å ta utvendig UL :)

Fy flate for en herlig følelse! fikk med oss bilde og alt. 20 februar er antatt termin dato, men legen sa at vi fikk vente til 17-20 uke for å få en mer korrekt dato :)

 

Håper alt går bra med dere her!

 

Lille rose: hvordan gikk kjøreturen alene?

 

Bic & Bac: håper kvalmen din gir seg snart! har du testet de akupressur båndene?? har funket bra for meg!

 

Julie F med knøttet: Hvordan går det på ferie? kvalmen blitt bedre?

 

GRATULERER TIL ALLE DERE SOM HAR FUNNET UT AT DET ER EN SPIRE I MAGEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

Kjøre turen gikk veldig bra. Jeg brukte 8 timer. Det var langt å kjøre aleine men det var greit å ha det una gjort fo neste gang har jeg kanskje med meg en liten en....

Formen er strålende det er slutt på kvalmen...

 

jeg er i dag 10+5 ser frem mot å komme meg over grensen.

 

I morgen reiser mamma og pappa og jeg tilbake til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Elin08 at alt var flotters på UL. Det er så spennende dette her:)

Jeg er 10 uker på søndag....måtte bare de neste ukene gå FORT FORT!! Jo nærmere jeg kommer den magiske grensen, jo mere utålmodig blir jeg!

Jeg var hos legen igjen i går, og er 50 % sykemeldt i tre nye uker. Deilig. Er faktisk blitt litt bedre, ikke fullt så kvalm hele døgnet. Nå er det mest om morgenen bare. Bruker også de armbånedene, og tror de hjelper en del.

Åhhh, jeg gleder meg sånn til å bli mamma jeg:)

 

Så fint da "lille rose" at kvalmen har gitt seg, det må være deilig!!! Heldiggris:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin08: godt å høre alt stod bra til!!!

 

Faylinn: godt forslag!!! Jeg går jo faktisk over til 2. trim på mandag....! Da er jeg 12+0!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin08: godt å høre alt stod bra til!!!

 

Faylinn: godt forslag!!! Jeg går jo faktisk over til 2. trim på mandag....! Da er jeg 12+0!

 

Forresten, formen min er bra nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart ide!! Dere forsvinner jo inn på 2.tri før meg...buhuuu=( Men kommer etter om 2 uker!!

Denne tråden var jo blitt så lang etterhvert også:)

 

Spørsmål:

Har dere også litt sånn stikninger i magen innimellom?? Merket litt til det i går og forgårs. Kommer sånn nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da ikke mange dagene imellom da Julie :) jeg skal bli igjen jeg å holde deg med selskap :)

 

jeg har også hatt stikninger. Er bare livmoren som utvider seg har jeg fått høre og at det er helt normalt så hittil har jeg klappet litt på magen å ventet til deg gikk over.

 

Faylinn: supert forslag! skal kaste meg inn der å snakke i den tråden også jeg :)

 

Lille Rose: godt at turen over fjellet gikk bra :) Har du klart å ikke si noe til slsteren din enda da?? leste at du skulle overraske henne på bursdagen, men det er vel kanskje ikke så lett når du er over fjellet å besøker:) godt kvalmen din har gitt seg.

 

Bic & bac: kommer snikende etter deg på 2 tri så fort vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, nå er jeg lei... I dag var jeg plutselig dårlig igjen, og for noen timer spydde jeg som bare det.

 

 

.... og nå er jeg tilbake etter noen minutter, fordi jeg plutselig måtte spy igjen.... Nå må det gi seg!!!!!!! Jeg vil være i fin form, jeg vil glede meg over å være gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai Bic&Bac, må ikke bli værre nå da! Du som ligger foran meg skal si at alt blir så fint om en uke eller to! :-) Føler selv at jeg hadde noen fine dager, også ble jeg kvalmere igjen, så det er vel sånn da. Men jeg kaster heldigvis ikke opp, enda.

 

Nå har jeg laget en skravletråd til oss på BIM treff som heter:

 

Nedre Romerike treff - skravletråd

 

 

Var jo idiotisk av meg å lage den andre tråden som het noe med 1. trimester her om dagen, men litt idiot må man da kunne være innimellom. Bare la den tråden ligge stille, så forsvinner den i det blå etter hvert og forvirrigen blir borte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...