Gå til innhold

ADVARSEL ang. jordmor i haugesund!!


anonyminos

Anbefalte innlegg

vil bare dele min jordmor/fødselopplevelse med dere...

 

kom inn med 5 cm åpning, jeg og min mann ble plassert på ett føderom, fikk beskjed om att siden jeg var førstegangsfødene så kom nok denne fødselen til å ta litt tid..kom til å åpne meg med ca en cm i timen...så gikk hun ut av rommet...10 minutter etter hun var gått fikk jeg STORE smerter, min mann sprang og hentet henne på kontoret..da de kom inn på føderommet sto jeg bøyd over sengen å vred meg i smerter mens jeg gråt...hun sa att jeg skulle se på henne mens hun snakket til meg, jeg reiste meg, men fikk en kraftig rie der og da, så jeg brølte, da slo hun meg!! og det var faktisk ett sjikklikkt "filmklask" i fjeset!!! hun sa att jeg måtte ta meg sammen, da spurte jeg om jeg kunne få bedøvelse siden det var så vondt, men da fikk jeg kjappt i retur att det hadde de ikke her!!!????min mann lurte så på om det var mulig att det var fødselen som var kommet sjikklikkt igang...men da sa hun at det var umulig, men hun kunne sjekke åpningen for å roe meg ned...

joda,10cm åpning å pressrier!!!

hadde pressrier i 1 time og 30 minutter, hadde utrolig vondt pga kramper i begge beina...sa att jeg ville prøve en annen stilling enn den "vanlige"....men fikk beskjed om att det ikke lot seg gjøre! (jeg hadde ingen lendinger eller slanger festet til meg, så jeg var helt "fri")

 

gutten kom nå omsider ut 52 cm og 4,5 kilo!!

 

så jenter, kommer det en svensk "eldre" dame inn på føderomme deres, be om en ny jordmor med engang!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvafornoe? KLASKET hun deg virkelig i fjeset?? Er det mulig?? Fniser nesten litt her jeg sitter, for sånne ting skjer vel bare på film! Ærlig talt, det der burde du klage på, det går jo bare ikke an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, oj. Takk for advarselen. Send skriftlig klage. Helseombudet er på sykehuset ville jeg tro, og du kan få hjelp av de. Skal sende dama i retur jeg om hun viser seg på mitt rom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gubben var der hele tiden ja!

 

hadde tenkt å ta det opp med jordmora på den samtalen vi skulle ha dagen etter for å snakke om fødselen, men dama jeg måtte "snakke" med hadde jeg aldri sett før!

 

så jeg må si att dette var en veldig skuffende opplevelse, kan ikke vente med å bli gravid igjen,men når jeg tenker på fødselen og sykehusoppholdet så er det et mareritt....fødte natt til lørdag 04.30 og reiste hjem søndag formiddag i 12 tiden....orket ikke å være der oppe....og min mann fekk streng beskjed om att her var det pappavisitt mellom 17 og 19..han hadde ingenting her å gjøre utenom de tidene!siden dette var i juli så var jo hotellet stengt også, så vi kunne ikke bo der...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet forresten om 2 andre og som hun "klabbet" til...så jeg er ikke alene!

 

nei pass opp for hun dama her jenter..uner ingen en slik fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg håper du har anmeldt denne saken både til politiet og tatt det opp med sykehuset!!?! sånt går jo ikke an!

 

Jeg har født på Haugesund, men hadde bare gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg altså..jeg fødte faktisk i juli 2006, men da var hotellet åpent og det var veldig fint å bo der. og pappan var med hele tiden. Har også opplevd at pappan har fått bo på barselavd også. og første natta hadde vi faktisk sovende på fødestua siden hotellet ikke var åpent før neste morgen. kommer visst veldig an på hvem man treffer på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg bare sier det. Tusen takk. Under min første fødsel, hadde jeg 4-6 jormødre. 1 som var forståelsesfull, resten var sure og grinete...Mange av dem er bedrevitene, noen få gode går igjen hvist og de er opptatt, hele tiden. Husk å skriv ned navn på jormor når du kommer til sykehuset eller ringer, dette for at vi kan avverge at slike IDIOTISKE jormødre får praktisere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ufffameg! Hvordan ser denne svenske heksa ut?? Vil nødig treffe på henne. jeg hadde en dårlig opplevelse med ei annen på haugesund sykehus i 2005... Hun snakket gebrokkent..mest sannsynlig var hun fra tyskland/nederland området. Da hun skulle tørke meg nedentil etter at jeg hadde reist meg opp for første gang etter fødselen (det ble jo litt blod), så klaska hun meg hardt i musa så jeg skreik, og hun sa bare at jeg måtte ta meg i sammen. Å da hun tørka meg under foten hardt (hvor jeg er ekstremt kilen), og jeg trakk den til meg så sa hun bare: nå har du nettopp født, åsså er du kilen??? det går da ikke an. Hun himla med øynene og var skikkelig ekkel. jeg født kl 21.30 og mamma var den første som kom , uten om mannen min som var med hele tiden. jeg hadde veldig stort behov for at mamma skulle være der etter en hard fødsel, men hun måtte bare se og komme seg hjem! for hun skulle på jobb. Gå hjem og legg deg sa hun fæla dama.... kan bli trist av mindre.... Hun var veeeldig høy med kort hår. Hun kan bare holde seg laaaaangt borte denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg er lettere sjokkert av all klaskingen og fæle kommentarene. det går da for pokker ikke an!!!!! Jeg har en flott jordmor å anbefale, en nydelig ung en som var min engel i den timen det tok å føde. Hun heter Siv A og var helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hun høye, tyske eller hva hun er, jobber der i alle fall ennå.

 

Synes hun var den mest uvennlige jeg møtte da jeg lå på gynekologisk og på barsel.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er sååå glad for at jeg slapp noen fæle når jeg fødte for 1 år siden... Kunne ikke fått noen bedre jordmor enn hun jeg hadde.. :) var helt fantastisk :) Patricia mener jeg huyn het :) va fra tyskland (tror jeg) ung, fin jente :) håper hun fortsatt er der når jeg skal ha neste gang :)

 

MEN jeg fikk ei sur, gammal barnepleier om natta... Husker ikke navne hennes, men henne har jeg virkelig INGENTING fint å si om... Fikk ikke bade jenta vår selv engang! hun skulle vise oss hvordan, men startet jo pokker meg badingen før mannen min var kommet inn... Håper hun ikke er der lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

jeg fødte der 1 juni i 2009. Jeg traff nesten bare en masse hyggelige folk, spesielt hun som var min jordmor va helt super, hu het Marianne:) veldig koslig dame, hun hjalp meg veldig, og fikk meg til og slappe av, og gav meg gode ord.

 

Traff også på en dame som var ekstremt sur å ekkel, hun traff jeg kun 1 gang, heldigvis. hun va høy og slank med langt grått hår. håper jeg ikke treffer henne neste gang jeg skal inn! Ønsker å få Marianne som jordmor neste gang også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
jeg fødte der 1 juni i 2009. Jeg traff nesten bare en masse hyggelige folk, spesielt hun som var min jordmor va helt super, hu het Marianne:) veldig koslig dame, hun hjalp meg veldig, og fikk meg til og slappe av, og gav meg gode ord. Traff også på en dame som var ekstremt sur å ekkel, hun traff jeg kun 1 gang, heldigvis. hun va høy og slank med langt grått hår. håper jeg ikke treffer henne neste gang jeg skal inn! ønsker å få Marianne som jordmor neste gang også!:)

 

Hadde også Marianne som jordmor med nummer to. Kjempe fornøyd med henne:) Vil gjerne ha henne denne gangen også om mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fy fader så sint jeg blir av å lese det her.

Hvis noen våger å klaske til meg, enten her eller der,

så skal jeg love at jeg klasker tilbake.

Håper dere som har opplved dette har sendt inn klage evt anmeldelse. Makan til oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei, fy! Noen som vet om de jobber der enda? Får virkelig ikke håpe de fortsatt praktiserer med den oppførselen der!!

Jeg fødte 25.juni 2011 og har bare gode erfaringer med personalet da. Da jeg kom inn fikk jeg ei ung søt jente med lyst hår (husker ikke navnet), som var veldig koselig og behagelig. Ca 2 timer etterpå var det nytt skift, og hun jeg fikk da tok imot gutten min. Jeg er såå fornøyd med både jordmoren og barnepleieren jeg hadde under fødsel, hadde vært en drøm med de samme neste gang :D Jordmoren var en liten søt dame, litt eldre med kort grått hår. Snakket litt gebrokkent, var fra England tror jeg. Hun heter Joy, og var utrolig god å ha under fødselen. Jeg fødte lørdag formiddag, og hun hadde fri til tirsdagen etter det, og da hadde hun ringt sykehuset på mandagen for å høre hvordan det gikk med meg (jeg var ganske dårlig etter fødselen), og at hun veldig gjerne ville ha utskrivingssamtalen med meg hvis jeg ville vente til tirsdagen med å reise hjem. Det første hun gjorde da hun kom på jobb på tirsdagen var å komme rett inn til meg. Håper virkelig jeg får henne neste gang! :)

Ellers møtte jeg mange koselige barnepleiere resten av oppholdet, sett bortifra èn. Hun gjorde ingenting gale sånt sett, men virket litt sånn småsur hele tiden, og jeg følte meg ikke komfortabel med henne i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den første jordmoren du traff var Monika Fjell? Hun hadde jeg med nr. 2, og har SÅ gode minner om henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...