Gå til innhold

Kan noen anbefale en hostesaft for tørrhoste? apoteket her på bøgda suger....


Serial mom

Anbefalte innlegg

Har ikke gjort annet enn å hoste i helga,er dritforkjøla,mangler nesten stemme,og idag suste jeg rett bort på apoteket her på "kjøpesenteret" for å kjøpe hostesaft. De har 3 sorter,2 slimløsende,men de funker jo ikke på min tørrhoste,og så 1 som hadde vært super,men kan ikke taes av gravide... Like langt,altså:-(

Må få mannen min til å kjøpe en i byen,orker ikke busse i 2x3 mil for å få hostesaft. Hvilken kan jeg be han kjøpe? (er 36 uker på vei) Nytter liksom ikke se i felleskatalogen når jeg ikke har noe konkret navn/merke å søke etter...

 

Noen reddende engler her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke mye annet enn Cosylan som virker mot tørrhoste, i alle fall ikke som jeg kjenner til. Og Cosylan er nok den du ikke kan ta, den er reseptbelagt og inneholder morfin. Ikke akkurat barnemat, nei;)

 

har du prøvd å puste inn fuktig luft (vanndamp)? Ta en lang varm dusj, for eksempel? Det er jo verdt et forsøk i alle fall... Er ikke godt med tørrhoste, bare vondt og ingen vits i. Håper du blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhuuu:-( Den hostesafta funker så det suser,men som du sier,det hjelper jo ikke,kan jo ikke fore vesla med morfin!

 

Hmmm... puste inn vanndamp? Kanskje jeg får legge meg på badet i natt da,med dusjen på!:-)))) Takk for tipset ihvertfall! Får jo ikke sove skikkelig når en bare hoster,bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noskapin er for tørrhoste. Finnes også i tablettform, men denne kan ikke brukes ved graviditet!

 

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Kan gi irreversible skadelige (gentoksiske) effekter. Skal ikke brukes ved graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bare satse på dusjen da.... :-( Supert,siden det er litt klor i vannet her,og jeg blir full av utslett om jeg dusjer lengre enn 3-4 minutter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært til lege og jeg har lungebet=( jeg fikk cosylan for å dempe hosten legen sa det var ikke farlig i angitte doser og en liten periode var åsså å sjekket med jm min og hun sa at dette stemte... og det er ikke morfin i cosylan men et stoff som ligner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv å sett på en stor kjele med kokende vann...bare la den stå å koke...( fungerer som luftfukter..) Kan hende dere har tørr luft i leiligheten og da får man tørrhoste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hus,og tror lufta er helt grei. Er like gærnt utendørs også,så det er nok forkjølelsen som fucker det til,men det går vel over om noen dager,håper jeg. Skal på kontroll på onsdag,så hoster jeg like gærnt da får jeg spørre legen om hjelp da.

 

Tusen takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuxi er avregistrert og ikke i salg lengre.

Cosylan i anbefalte doser og over kort tid er ikke farlig for fosteret selv om det inneholder ethylmorfin. Snakk med legen din:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er kommet så langt i svangerskapet elli! Så fint!

Mitt beste råd mot tørrhoste er faktisk - melkesjokolade!

Det er helt sant, prøv det. Og så er det jo så godt!

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dagdrømmer

sleit med det samme for ei stund sida, men på apoteket fikk jeg noen urtedrops som funka. De smakte sterkt, var ikke like effektive som hostesaft men lindra godt likevel. Husker ikke navnet men på apoteket ditt bør de kunne hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk parlagin forte for min tørrhoste. Var visst ikke farlig under graviditet og inneholdt et stoff som var hostedempende. Fikk cosylan sist jeg var gravid, men nå var det visst ikke anbefalt lenger. Må jo ha resept på forten også men, jeg tar bare en før jeg legger meg så jeg skal få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...