Gå til innhold

Tenk på alle de barna som trenger et hjem og som så sårt trenger kjærlighet... da synes jeg at det er så utrolig urettferdig for dems sin del at det er enkelte som ikke synes noe om at homofile og enslige skal få adoptere..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal de stakkars barna visne hen i barnehjemmene de da eller???

 

Hvis en person er skikket som forelder burde det ikke si noe på om personen er enslig eller homofil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn sett er det vel like problematisk at norsk adopsjonslovgivning begrenser tilsiget av adoptivbare unger i så stor grad at det faktisk er kø for å få adoptere, ikke for å bli adoptert.

 

Men enig i konklusjonen din, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer er at det er så få barn som frigis for adopsjon hvert år at ventetiden er i ferd med å blu 2-3 år. Og da synes jeg at gifte, barnløse par bør prioriteres og få komme først i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at norsk adopsjonsregelverk er snodig og har en ekstremt restriktiv holdning til f.eks privatadopsjoner. Det er nok av unger i verden som trenger foreldre, og plenty av dem i land som gladelig sender dem utenlands for adopsjon.

 

Dersom gifte, barnløse par bør prioriteres må det bety at du mener gifte, heterofile er bedre foreldre enn f.eks homofile i partnerskap, da? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :)

 

Er noe jeg har tenkt på lenge.. særlig etter en diskusjon med ei venninne..hun mente at ;

Homofile

Lesbiske

Barnløse og

Enslige

IKKE burde få adoptere, for hun mente at det da kanskje var meningen at de ikke skulle ha barn da de var i en situasjon at det å få barn på "naturlig" måte .. Ååååååå.. kjenner jeg fortsatt blir sint...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse.. så jeg hadde avsluttet litt tidlig.....

 

Er noe jeg har tenkt på lenge.. særlig etter en diskusjon med ei venninne..hun mente at ;

Homofile

Lesbiske

Barnløse og

Enslige

IKKE burde få adoptere, for hun mente at det da kanskje var meningen at de ikke skulle ha barn da de var i en situasjon at det å få barn på "naturlig" måte ikke lå i kortene hos dem liksom....

 

Tåpelig ikke sant???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli mobbet? Tror du at det kun er barn som har foreldre som er homofile som blir mobbet eller? Forskning viser faktisk at mobberen finner seg ett "offer", så finner han/hun hvorfor den personen skal mobbes, og da blir det det svakeste punktet uansett om personen har hetrofile, homofile, gule, grønne eller blå foreldre... eller at han/hun har skjev nese, store øyne, bruker briller eller har korte bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare opp til Norge og deres lover ang. adopsjon som blir gjeldende her, de fleste land godtar faktisk ikke adopsjon til homofile eller enslige... Så da må man nok gjøre noe med landene det blir adoptert fra, noe som kan bli litt vanskelig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder lenge å lage en adopsjonsavtale med et eller to av landene som godtar dette. Jeg tror ikke det er så mange homofile par som vil adoptere at det ville medføre mangelproblemer. Det fungerer utmerket i f.eks Nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Jeg syns og de som er homofil elle lesbiske skal få adoptere.

Så lenge de oppfyller de kriteriene som er. Være gift, økonomi, stabilt hjem osv. Ønsket deres til og bli foreldre er vell like høyt som for alle andre. Jeg er litt usikker hva jeg mener om enslige. Hvem betaler bidraget da? staten? F.eks. En jente møter en gutt og det blir barn.Gutten ønsker ikke noe barn, men har ingenting han skulle sagt. Han må i de neste 18 årene betale det bidraget som staten har stipulert. Jeg lurer da på om de enslige for noe bidrag fra staten, det syns jeg isåfall ikke blir riktig. Nei dette er vanskelige spørsmål.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet at jeg kommer til å få pepper nå, men jeg mener faktisk at bare gifte mennesker men kvinne og mann skal få adoptere. For det første er det ikke de voksne som har krav på et barn, det blir en egoistisk tankegang. Da vil sikkert mange si enn de som får barn på egnehånd da. Til det vil jeg si at det krevers mye mer i forhold tol adoptiv barn. Forskning gjennom mange år har vist at adoptiv barn har mange flere og sammensatte problemer en de som ikke er adoptert. Dette krever at de menneskene som skal oppdra et adoptiv barn er sikket for dette og at ikke selve foreldresettingen gir enda flere problemer for disse barna. I forhold til f.eks homofile er det ett sett kjønn og dette er ikke gunstig, da man vet i dag at det er viktig med roller fra begge. Slik det ikke for alle barn, men særdeles viktig for adoptiv barn som ofte får også andre ting å stri med som f.eks identitetsvansker. Hadde det vært slik at det var en overtall av barn som ikke fikk noe sted å bo hadde saken vært en annen, men i dag er det lange ventelister der gifte mennesker med far og mor står i kø for å adoptere. Dette er mennesker som er blitt godkjent av myndighetene. Hadde jeg vært i et barn somskulle adopteres vekk, ville jeg valgt en far og en mor, hvis man tenker seg om er jeg sikker på at de som kommer fra en familie der ting har vært ok ville ikke ha mistet den ene kjønnsrollemodellen. Noen sier da at dette kan de få andre steder, men jeg mener at barna har krav på dette i sitt hjem. En mor kan bare forklare hvordan det er å utvikle seg som jente, og jeg ville aldri ha diskutert noe slik med min far. Dette er bare et av mange eksempler på problemer i forhold til dette. Det var noen som sa at mobbing ikke var noe problem, dette har jeg sett selv har skjedd i homofile familier med barn. Barn har rett på foreldre og ikke omvent og de barna som skal komme til Norge fortjener både en mor og en far. Jeg har ikke noe imot homofile, men når det kommer til barn syns jeg det blir egoistisk at de bare tenker på seg selv, for de må da se at dette kan bli problematisk for barnet. Alle er så enig om at dette er rett, men ville dere ha satset på en slik familie for deres barn f.eks hvis det hadde skjedd noe med dere. Jeg ville ikke det, jeg hadde ønsket at barna mine skulle leve i en vanlig kjærnefamilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er at barn har det bedre i familier bestående av to voksenpersoner av ulikt kjønn fremfor en med to voksenpersoner av likt kjønn.

 

Det er feil.

 

At du har sett noen bli mobbet i en homofamilie er saken fullstendig irrelevant. Jeg har sett noen bli mobbet i en heterofamilie. Hva så? Alt som foreligger av forskning tilsier at barn oppvokst i "homofile familier" har det like bra og blir like sunne mennesker som andre barn.

 

Det finnes en del forskning fra bl.a Nederland og USA, hvor homofile kan adoptere, som tilsier at det samme gjelder for adoptivbarn som for egenproduserte/stebarnsadopterte barn.

 

Heldigvis er det ikke dine fordommer som skal ligge til grunn for hvorvidt homofile får adopsjonsmuligheter eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKE fordommer, men jeg mener at dette ikke er til det beste for barna.

Det er din mening at det er feil at barna ikke har det best hos en mor og en far, men desverre er det slik at myndighetene gjennom år har ment dette. De har sett på de studier som finnes så langt i forhold til barna. Vi kan ikke bruke barn som forsøkskaniner i Norge, og ut far lange studier langt tilbake i tid sier psykoanalytikere og utviklingspsykologer at det beste for et barn er å ha en trygghet gjennom oppvekst hos en mor og en far. Jeg tror disse folkene de har dette som yrke og ville ikke uttalt seg slik hvis de ikke mente dette var rett. Skal vi da gi barna noe som er mindre bra? Nei mener jeg for barna er vår fremtid og de fortjener det beste vi kan gi dem.

 

Hadde jeg vært alene ville jeg ikke ha prøvd å adoptere, da jeg mener at det er galt for disse barna og at en far er like viktig som en mor. At barna blir sunne som du skriver er jeg ikke i tvil om da disse menneskene selvfølgelig vil gjøre det de kan for barna, men det psykologiske kan bli et problem. Adoptiv barn føler seg ofte annerledes(tatt ut fra forskning) og da også takle en annerledes familie mener jeg at de ikke fortjener + mangel på en kjønnsrollefigur.

 

Man kan altid finne forskningsmaterialer for og imot ting, men i dette tilfelle er det ikke tvil om hva de mest annerkjente utviklingspsykologene mener. Dette er heller ikke noe forskning som bare har kommet i de siste årene, men har vært i søkelyset i mange år.

 

Jeg mener at vi må og skal ha barna i fokus, og så lenge det ikke er mangel på adoptivforeldre er det en mor og en far som kan gi barna en helhetlig omsorg med tilskudd fra begge kjønnsrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik.

 

Studier fra langt tilbake i tid er fullstendig irrelevante, i og med at synet på homofili har endret seg kraftig i samfunnet, og dermed også opplevelsen av å være homofil og å eventuelt ha homofile foreldre. Moderne undersøkelser tilsier at unger som vokser opp med homofile foreldre får en lik utvikling med andre barn og har det like bra som andre barn. Forskning fra de landene som tillater adopsjon til homofile foreldre tilsier at de får det like bra som andre adopterte.

 

Regjeringen er etter utredning overbevist om at homofile er velegnede omsorgspersoner. Barneombudet anbefaler at homofile gis like rettigheter som alle andre i forhold til barn. Og så sitter du her og påstå at "det ikke er tvil om hva de mest anerkjente utviklingspsykologene sier"? Svada fra ende til annen. Og det er selvsagt heeeelt naturlig at "anonym" på en nettside vet hvilke psykologer som har rett, mens instanser som barneombudet tar feil. D'oh.

 

At barn i homofile familier mangler en "kjønnsrollefigur" er også vås.

 

Visst pokker er det fordommer du har.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det du skriver er svada, og det kommer tydelig frem at du ikke har verken peiling eller utdannelse på området. For det første så skrev jeg at forskningen har gått gjennom år og frem til i dag om barns behov, ikke angående homofile direkte, men svarene er klar på hva som er best for barna. For dat andre den forskning eller studier som er gjort i forhold til homofile er der en av foreldrene er den biologiske forelder og der den andre part adopterer, men forskningen har mange svakheter ( Les på internett under; (MorFarBarn og gå under punktet fakta og forskning), der vil du se at du tar fullstendig feil. Når det gjelder barneombudet bør du lese på internett der Dagsavisen har snakket med barneombudet 28/7-07, der sier han at det er mange problemer knyttet til homofil adobsjon og at det kreves mye mer forskning på dette området. Han mener at det er barna man først og fremst må ta hansyn til, og det er jeg enig i. Han er åpen for å se på detteadopsjon men ser at det kan være en ekstra belastning for barna, med homofil adopsjon, og her er jeg også enig. Jeg vil også tilføye at barneombudet ikke er en fagperson på området adopsjon, han sier selv at det må komme mer informasjon på området.

 

En annen ting som du tydelig ikke har tenkt på, er at de fleste land ikke adopterer til homofile pga at de mener dette ikke er til det beste for barna. En annen ting er at foreldre som ønsker å adoptere bort barn har så langt ønsket en mor og en far for sitt barn og dette gjelder i hele verden. Dette kan ikke myndighetene gjøre noe med da dette er deres rett. Unntak fra dette er hvis det er tvangsadopsjon, men da trer landenes lover inn og som sakt så adopterer ikke de fleste land til homofile da de mener at de ikke tar barnas beste til grunn for adopsjon. Det er en grunn for at land ikke adopterer til enslige og homofile, de er redd for barnas fremtid.

 

Greit for deg å kaste ut påstander tatt fra luften, men dette er barna det gjelder. De er vår fremtid og fortjener det beste de kan få i sin barndom, og dette er for meg en mor og en far. Jeg ville verken vært foruten en mor eller en far, og slik tror jeg også de fleste barn tenker. Det blir ut fra voksnes ønsker om barn at slike regler skulle blitt satt i verk, for jeg tror ikke man kan finne en eneste person som har levd i en kjærnefamilie som ville ha byttet ut mor eller far. Dette blir for egoistisk. Som jeg skrev tidligere hadde jeg ikke adoptert hvis jeg hadde vært enslig, det hadde vært en for egoistisk handling mener jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Websiden morfarbarn drives av en ravende gal sørlandsprest, og kan ikke tas seriøst på en flekk.

 

Barneombudet har satt seg bedre inn i saken og endret mening siden du leste den saken: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article313194.ece

(det vises også til andre relevante forskere i artikkelen; google er din venn).

 

Det er nok av land som er villige til å adoptere bort barn til homofile, Norge behøver bare å inngå et samarbeid med disse landene. Videre vil en forandring av ekteskapsloven også gi homofile en bedret mulighet til å være fosterforeldre også i tilfeller der det er snakk om en oppvekstplassering med mulig adopsjon. Det er stor mangel på egnede fosterhjem i Norge, og dette ville komme mange barn til gode.

 

Jeg har utmerket greie på temaet, og kjenner det både fra et privat og et faglig standpunkt. I tillegg til forskningen nevnt kjenner jeg mange voksne som har vokst opp med homofile foreldre, jeg kjenner unge voksne som har vokst opp i homofile foster-/adopsjonsfamilier i andre land og jeg kjenner plenty av unger - inkludert mine egne - som lever i såkalt homofile familier.

 

Ingen av de voksne blant disse (ikke ungene heller, forsåvidt, men de er jo barn) gir uttrykk for misnøye med sin oppvekstform. Ingen av disse viser tegn på å ha hatt en dårlig oppvekst, føle seg ubekvemme i egen kjønnsrolle eller ha problemer med omgang med mennesker av begge kjønn.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var ikke presten jeg siktet til, men forskningen som ligger på denne siden for den stemmer. Jeg har selv dokumentasjon på dette fra flere hold.

 

Når det gjelder barneombudet, hvis det er slik at han har skiftet mening må han da også ha gått fra at det er barna som er i fokus. For han sier og har uttalt mange ganger at det er for lite forskning på området og det er ikke kommet ny forskning siden juli dette året. Jeg må da si at mannen er useriøs for han har gjort det klart at han ser problemer med dette og at det må komme forskning på borden slik at ikke nye norske barn blir prøvekaniner.

 

Det er i dag kø for å adoptere, så at det er så mange land som da vil prioritere homofile fremfor en mor og far familie tror jeg ikke noe på.

 

Går ut fra når du skriver at du kjenner til så mage familier med homofile par med barn, så er den ene part den biologiske forelderen. Dette blir noe helt annet, da man ikke kan ta barneten som er gått fra et forhold inn i homofilt forhold eller ordnet dette på annen måte. Barnet har da ikke de problemene som ofte et adoptivbarn har med f.eks identitet. Hvis barn i tillegg kommer fra land der homofile blir hetset og i tillegg er noen år, må man jo se at dette blir et problem for et barn som ikke har de verdiene som norske barn har. Det er nok å se problemene barn ofte får etter at mor og far skiller lag, mange barn mestrer dette dårlig, det blir en omstilling og en slik adopsjon vil ikke bare gi omstilling til språk, ny familie men også i forhold til tabuer de har lært inn.

 

Du skriver at i de familiene du kjenner er alt rosenrødt, det kan hende men barn er lojal og om de får problemer så kan de komme senere. Fulgte med et tv program om adoptiv barn og alt de slet med. Problemer de ikke ville ta opp med foreldrene for de følte det ble feil. Dette var alvorlige problemer som noen tok med seg inn i det voksne liv. Jeg kan fortelle om det motsatte av deg, gjennom bekjente vet jeg om en del ungdommer som har problemer med å ha ett sett av foreldre av samme kjønn så ting er ikke sort hvit. Sakener bare det at når barn fra andre land skal til Norge har de nok å forholde seg til om de ikke også skal tilpasse seg vår nymoderne tanker der jeg mener at de voksnes egoisme settes i fokus ikke barnet. Jeg forstår heller ikke at mennesker ikke trorat man har bruk for en mor og en far, jeg kjenner en del mennesker som i sin barndom har mistet mor eller far og savnet har vært stort. Ikke bare i forhold til selve personen men også i forhold til farsrollen og morsrollen. Man gjør forskjellige ting i lag med en mor og en far.

 

De to kjønnene har forskjellige ting å tilby. F.eks viser forskning at jenter kontakter oftes mor når det har med jenteting å gjøre, det motsatte for gutter. Detter er bare ett av mange eksempler på hva man ikke har i et ene elle sammekjønnsforhold, det er noe barn har krav på. Voksne har ikke krav på barn, men barn har krav på en mor og en far. Dette mener jeg er særdeles viktig i forhold til adoptivbarn fra andre kulturer og land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskningen Benestad presenterer er i all hovedsak irrelevant. Gi meg gjerne direktelinker og jeg skal dissekere den for deg, men jeg blånekter å besøke websidene til den ekle mannen flere ganger.

 

Prøv å lese en gang til da. Setningen "jeg kjenner unge voksne som har vokst opp i homofile foster-/adopsjonsfamilier i andre land" betyr ikke at disse barna har vokst opp hos en av sine biologiske foreldre. De er adopterte. De har vokst opp hos et homofilt par, enten som fosterbarn eller som adoptivbarn. De har det godt.

 

Påstanden din om at man må ha en mor og en far for å få riktig input i forhold til kjønnsroller er jeg dypt uenig i. Én ting er at langt de fleste homofile familier er opptatt av å sikre at barna har rollemodeller av begge kjønn. En annen ting er at det er lite dekning for påstanden "man gjør forskjellige ing i lag med en mor og en far." Rent bortsett fra å vise frem en guttetiss og dele garderobe i svømmehallen med sønnene mine når de er passert 7-8 år, er det fint lite jeg ikke kan foreta meg med dem som en far hadde kunnet.

 

Det er slett ikke alle som er enige om at kjønn nødvendigvis har mye å si for personlighet, ei heller at det finnes en korrekt kjønnsrolleutvikling basert på fysikk - men da er vi antagelig for langt inne på queer theory til at du kunne tenke deg å ta det inn. Om det motsatte skulle være tilfelle vil muligens Judith Butlers arbeider være av interesse.

 

Dette at noen adoptivbarn kommer fra kulturer med sterke fordommer mot homofili er stort sett ikke relevant, da de fleste barna som adopteres til Norge er såpass små at de neppe vil ha noen formening om foreldrenes legning. Dersom adopsjonsforeningene har et stort barn til plassering som lider av homofobi, er jeg sikker på at de er kompetente mennesker i stand til å vurdere hvilken plassering som vil passe dette barnet best.

 

Det er kø for å adoptere i Norge. Ikke på verdensbasis. Jeg er tilhenger av at Norge legger om sin adopsjonspolitikk temmelig drastisk og inngår samarbeid med flere land. Det fungerer utmerket med lovlig homoadopsjon i flere sammenlignbare land, og det er ingen grunner til at det ikke skal gjøre det i Norge.

 

At en del adopterte sliter mer med egen identitet enn ikke-adopterte er veldokumentert. At de får bedret identitetsfølelse av å bo hos foreldre av ulikt kjønn er absolutt ikke dokumentert.

 

Jeg får inntrykk av at argumentasjonen din er splittet mellom det å snakke om adopterte for seg selv, og det å argumentere mot homofiles egnethet som foreldre i det hele tatt. Du fremstår som noget homofob, generelt fordomsfull og lite kildekritisk. Og anonym, ikke minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan du kan si hvordan en mann tenker, hvilke tanker som kommer i puperteten. Man vet at gutter helt ned i barnehage alder har andre interesser enn jenter, det har kommet frem gjennom år i forskning. Gutter liker å skrue bil, har andre dilemaer i forhold til den dagen de treffer noen osv. En annen ting er jo bare å spørre barn eller voksne som har vokst opp sammen med en mor og en far, om de gjorde forskjellige ting sammen med foreldrene. Dette er tilfelle, så mange mennesker kjenner jeg. Og man kan ikke hente inn en venn som rollemodel for dette for å erstatte en mor og en far for disse personene er de viktigste i et barns liv. Dette er bare en kjensgjerning.

Man finner en og annen jentegutt og guttejente, men har selv vært med å gjort undersokelser i forhold til små barn i barneskolen, der kom de helt tydelig frem ( med få unntak) at jenter og gutter hadde forskjellige reaksjonsmønstre og interesser. Som jeg skrev tidligere så ville jeg ikke kunne tenke meg selv å hatt to mødre eller fedre, de tingene de har lært meg til sammen ville ikke bare en av dem mestret, noe de er enig i begge to. De sier selv som foreldre at de har utfylt hverandre i foreldre rollen, noe jeg mener er tilfelle for alle foreldre som består av mor og far. Å skulle ta fra et barn dette som i tillegg kommer fra et annet land med de problemene vi vet ofte kommer io etterkant, er egoisme.

Du skriver at du vil ha en forandring i adopsjons politikken, da har du de voksnes behov i sentrum ikke barnas. Så lie forskning som det er er det en skandale hvis Norge som et ressursterkt land går inn i dette. Har du noen gang spurt deg selv om hva barna vil, tror du at dette er et ønske for dem, det at en av foreldrerollene ikke er der. Jeg mener at dette ikke er et ønske for barna, men for voksne og det skal man ikke ta hensyn til. Voksne har ikke krav på foreldre, men barna har det.

 

Hvilken type sex mennesker bedriver er for meg totalt likegyldig, dette må mennesker selv bestemme. Dette er ikke noe som andre har noe med, så fordommer har jeg ikke da jeg mener jeg ikke har noe med det. Men å begynne å kreve adopsjon av barn i familier der ikke begge foreldre er representert er noe som jeg kaller egoisme, og jeg forstår ikke at du ikke ser det. Jeg har tidligere sakt at jeg heller ville ha vært barnløs enn å adoptere alene, dette er fordi jeg tenker på barna og at de ikke får det beste fra en mor og en far for det trenger disse små menneskene. Jeg syns at homofile ( de som gjør det) må slutte å ta på seg en offerrolle hver gang de får motgang for sine krav, da er det ofte man hører i mediene at andre har imot dem bare fordi de er homofile. Det er ikke dette det gjelder, men barna som er vår fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt foreligger det ikke forskning som tilsier at det å ha to foreldre av samme kjønn er det minste skadelig, ei heller kjenner jeg noen unger som har vokst opp med det og gitt uttrykk for å savne noe. Dermed blir det du sier om at to ulike er nødvendig ren synsing fra din side. Ja, menn og kvinner er to ulike biologiske kjønn - men så lenge ungene omgås personer av ulike kjønn er det intet som indikerer at de ikke fint kan ha to av det samme som primære omsorgspersoner.

 

Hva du personlig "kunne tenke deg" er irrelevant. De fleste foretrekker det de kjenner, og du har vokst opp i en familie med mor og far. Mine sønner vokser opp en familie med mor og mor, og gir uttrykk for å foretrekke dette.

 

Hvem du personlig kjenner er også irrelevant. Jeg kjenner mange som slett ikke forbinder mor med en type opplevelser og far med en annen, akkurat som jeg kjenner plenty av menn som gir seg bæng i bilmekking og kvinner som liker MC-kjøring.

 

Å få mer forskningsmateriale på hvordan adoptivbarn reagerer på homofile familier er jo vanskelig så lenge man ikke tillater dette. Erfaringene fra Nederland, Sør-Afrika, Spania, Canada og USA er gode. Og det vil nok antagelig bli tillatt også i Norge fra neste vår av, trass i fordomsfulle pietister som gjemmer seg bak barnas beste samtidig som de nekter de barna som allerede lever i homofamilier fundamentale juridiske rettigheter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener barn trenger en manns- og en kvinneperson i livet sitt. Om det så er biologiske foreldre, adoptivforeldre, forsterforeldre. Jeg har ingenting i mot homofile, bare så det er sagt. Husk bare: Det er ingen menneskerett å få barn!!! (gjelder alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...