Jeg vil alltid være paraplytrillenes mann, i og med at begge døtrene først ble fraktet rundt i slike da vi var i Kina.

Som adoptivpappa til to har jeg sluppet å forholde meg til dypvogner. De første vognene til begge jentene har vært skjøre, men utrolig billige, paraplytriller innkjøpt lokalt i kinesiske varehus. Mobilitet der og da var det overordnede hensynet; ingen forventer at vogna skal holde hele veien hjem.

Del

Billige paraplytriller

På mange måter er slike billige paraplytriller et bruk-og-kast-produkt med like kort holdbarhet som vanlige paraplyer i samme prisleie. Mange slenger fra seg slike billigtriller på flyplassen, fordi de ikke tar bryet med å sjekke dem inn i bagasjeknuseriet. Vi tok med våre triller, og de holdt egentlig forbløffende lenge.

Kraftigere saker

Hjemme i Norge trengte vi kraftigere saker og investerte først i en tung og stor sportstrille fra Emmaljunga. Ingenting er fancy med dette produktet; dette er ren fornuft på fire hjul. Emmaljungaen ble etter hvert supplert av en Easywalker Classic, som vi forelsket oss i da den dukket opp på markedet første gang. Kult design og lett å trille, men farkosten er egentlig ikke særlig solid eller spesielt praktisk når den skal legges sammen eller manøvreres på små flater. På mange måter er dette en fluktstol på tre hjul.

Paraplytrillenes Mercedes

Jeg vil alltid være paraplytrillenes mann, i og med at begge døtrene først ble fraktet rundt i slike da vi var i Kina. Skulle jeg kjøpt en vogn i dag, ville jeg definitivt gått for paraplytrillenes Mercedes: En Maclaren Techno XT. Den er lett, stilig, sportslig, maskulin - og dyr. Det ville vært spennende å se om en luksustrille som Maclaren virkelig er mer solid enn en kinesisk engangstrille til en snau tidel av prisen.

Les hele saken

Marit Vebenstad, digitaljournalist

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!