Vi elsker frokostblandinger

Nordmenn bruker en halv milliard i året på frokostblandinger.

POPULÆR FROKOST: Cornflakes er en hit.
POPULÆR FROKOST: Cornflakes er en hit. Foto: FOTO: Crestockphoto
Sist oppdatert
  • Vi har kjøpt frokostblandinger for drøyt 472 millioner kroner i norske dagligvareforretninger det siste året. Dette tilsvarer en vekst på nær 40 millioner, eller 9,2 prosent sammenlignet med samme periode for ett år siden.
  • Müsli/fiberprodukter utgjør drøyt 199 millioner av dette salget. Cornflakes står for 36 millioner, puffede produkter for 20,3 millioner og frokostblanding-bars (kompakte snackvarianter) står for 20 millioner. Andre frokostblandinger står for 195 millioner.

Kilde: Nielsen ScanTrack Dagligvare

Denne saken ble første gang publisert 05/09 2008, og sist oppdatert 29/04 2017.

Les også