Markedsdirektør Lise Godfrey i Kavli synes det er veldig gøy at Lazy Town kommer best ut i testen av barnekjeks.

Spesielt konsept

- Konseptet er utviklet for at det skal være markedets sunneste barnekjeks, påpeker Godfrey.

Kjeksen er et helnorsk produkt utviklet av Kavli i Norge. Men Kavli samarbeider med Lazy Town om kjeksen og har lov til å bruke deres navn.

- Lazy Town sitt konsept er at de skal gi barn en litt sunnere hverdag ved at de skal spise litt sunnere og bevege seg litt mer, forklarer markedsdirektøren.

Ikke overrasket

Markedsdirektøren er ikke overrasket over plasseringen, fordi markedsføringsundersøkelser i forkant av lanseringen 1. september viste at kjeksen har lavest innhold av sukker og høyt innhold av fiber. Allerede to måneder etter lanseringen, er kjeksen bestselger i de butikkene den selges.

Les hele saken

Marit Vebenstad, digitaljournalist

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!