Elisabet Høye

Sukkerbomber til frokost

Fem av 13 er så fulle av sukker at de hadde egnet seg bedre som dessert.

  • Vi har kjøpt frokostblandinger for drøyt 472 millioner kroner i norske dagligvareforretninger det siste året. Dette tilsvarer en vekst på nær 40 millioner, eller 9,2 prosent sammenlignet med samme periode for ett år siden.
  • Müsli/fiberprodukter utgjør drøyt 199 millioner av dette salget. Cornflakes står for 36 millioner, puffede produkter for 20,3 millioner og frokostblanding-bars (kompakte snackvarianter) står for 20 millioner. Andre frokostblandinger står for 195 millioner.

Kilde: Nielsen ScanTrack Dagligvare

Les hele saken

Marit Vebenstad, digitaljournalist

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!