Disneyland

Ulrik vant drømmeturen til Disneyland i Paris!

Her kan du se bildene og lese reisebrevet fra turen

Fredag: Pappa og jeg stod opp tidlig for å rekke flyet. Da vi landet i Paris ble vi plukket opp av en privatsjåfør som kjørte oss til det flotte Disneyland-hotellet som så ut som en tømmerhytte i redwood-skogen i USA. Vi rakk en tur i Disneyland før vi spiste middag på en båt på Seinen i sentrum av Paris. I Disneyland så vi mange fine attraksjoner og hadde det kjempegøy! Vi kjørte også en veldig morsom berg og dalbane i et gruvefjell.

/images/upload/files/610/007/29507/h6a3093

Lørdag: Etter en rask frokost gikk vi til Disney Studios parken for fotografering med Remy fra Ratatouille. Han var kjempemyk å ta på. Vi rakk noen turer i Toy Story-land før åpningsseremonien av Ratatouille-attraksjonen. Vi ble tatt med tilbake til Paris i gamledager, og en avisgutt delte ut ekstranyheter om åpningen. Det var et danseshow med Remy og den klønete kokke-vennen hans før Remy klippet snora sammen med sjefen for hele Disney. Så fikk vi kjempegod lunsj på den nye restauranten til Remy; biff med ratatouille.

/images/upload/files/610/007/29507/h6a3088

Så fikk vi prøve den nye attraksjonen som tok oss ned til størrelsen av rotter og lot oss føle hvordan det var å løpe rundt på gulvet med Remy og vennene hans. Pass opp for susende champagnekorker! Vi ble kjent med den svenske vinneren av konkurransen i Kalle Anka og kjørte Nemo-berg og dalbanen mange ganger med ham. På kvelden ble vi invitert på sommerfest i Ratatouille-land. Da fikk vi så mye is og drikke vi ville og vi fikk møte flere morsomme figurer, som Donald og Dolly og Spiderman.

/images/upload/files/610/007/29507/donald-og-dolly

Søndag: Vi rakk en rask tur i parken før hjemturen. På veien hjem oppsummerte pappa og jeg turen med at Disney sannelig vet hvordan man lager magi! Vi kjøpte en haug med gaver i Disney-butikken. Vi klarte heldigvis å få pakket alt i kofferten, og håper å ta med litt av magien hjem til lillesøster og de som har ventet på oss der hjemme. Så. Om du skulle ende opp i Paris en gang, glem ikke å ta en tur innom Disneyland. Terningkast 6.

/images/upload/files/610/007/29507/ulrik

Hilsen Ulrik, 10 år.

Denne saken ble første gang publisert 06/08 2014, og sist oppdatert 02/05 2017.