biler:

Prosjekt Olabil

Det er ikke bare Donald som trives i en litt skranglete, liten, rød bil...

Sist oppdatert

Mattis og Anders er to gode kompiser fra Oslo, som sammen har lagt ut på litt av et eventyr, i en liten rød bil bestående av hovedsaklig en kult stylet trekasse og 4 hjul.

"Prosjekt Olabil - Norge i nedoverbakke" kaller de eventyret sitt, og Målet er å finne de beste, lengste, tøffeste, hardeste, mest grusete, glatteste og kuleste nedoverbakkene i hele Norge. Alt for å trene og vinne NM i olabil som finner sted i Torshov-parken i Oslo 20. August. Turen går fra Nordkapp i nord, til Lindesnes i sør, den ultimate norske distansen.

src="upload/modules/articles/articles/image/large/457888634472695685266214.jpg" alt="" />

Ser du likheten mellom Olabilen og Lynet McQueen? Det er ikke tilfeldig.

src="upload/modules/articles/articles/image/large/15620634472702197039652.jpg" alt="" />

Se gutta og bilen i aksjon:

Se flere klipp av gutta i aksjon her!

Reisen med Olabil fra Nordkapp til Lindesnes i juli er selve signingsferden fram mot Norgespremieren av Biler 2 på kino over hele landet 5. august. Se trailer under:

Om olabil (hentet fra Wikipedia):

Det er kun fantasien som setter grenser for hvordan den kan se ut, men de fleste som arrangerer olabilløp har gjerne et reglement man skal forholde seg til. Ofte vil dette gjelde materialer, hjuldiameter, vekt og sikkerhet. De fleste bygger olabilen i tre, men det går også an å bygge den i metall, plastikk eller lignende. For at en olabil skal være trygg bør du ha gode bremser, karroseri, fire hjul som sitter godt fast. Det er viktig at det ikke stikker ut spiker eller skruer som kan skade sjåfør eller tilskuere. Olabilen bør tåle et krasj eller to.

Noe for Donald?
Donalds 313 har vel riktignok motor, så det spørs om han hadde fått vært med i et Olabil-race, men rød og fin er den:

src="upload/modules/articles/articles/image/large/304761634472704173719123.jpg" alt="" />

Kribler det i gassfoten? Kjør om kapp med andre i en 313, eller lag din egen!

Denne saken ble første gang publisert 26/07 2011, og sist oppdatert 02/05 2017.

Les også