skjermdump finnannonse=

skjermdump finnannonse © finn.no

"Nei, nå har jeg aldri sett på maken", sa prinsessen. Nei, det er sant å si en stund siden vi også har gjort. For mens finanskrisen kan være lammende for noen, utløser den tydeligvis kreativitet hos andre. Denne gangen er det firmaet Hytteplan AS som etter beste evne forsøker å selge de gjenstående hyttene i prosjektet Beitostølen Arena i et tungt hyttemarked. Både sitat fra folkeeventyr og bilder av oppglødde skikjendiser benyttes i hytteannonsen når hyttene skal selges.

Hovedbildet på nettannonsen er av skikjendis Anders Aukland. Hyttene må vi imidlertid klikke oss videre til.

Og vi leser: "Skistjerner som Anders Aukland og Frode Andresen har valgt Beitostølen Arena som utgangspunkt for trening og avkobling". Vi finner også bilde av skiskytterparet Gunn Margitt Andreasen og Frode Andresen som i følge bildeteksten fryder seg på Beitostølen Arena.

Leder i Norges Eiendomsmeglerforbund Christian Dreyer har på initiativ fra Hytteliv lest annonsen.

Han understreker at salg av boliger eller hytter er mye mer enn å selge fire vegger, du skal også selge et nærområde og omgivelsene rundt. Det er derfor nyanser for hvordan man kan fremstille et objekt.

- Likevel er det grensedragninger opp imot hva som oppfattes som seriøst. Dras adjektiver og ytre faktorer for langt, så skaper det et feil fokus. Jeg synes kanskje dette objektet er for skjevt fremstilt på nettannonsen, og beskrivelse av selve objektet har nærmest druknet i andre elementer.

Les hva en boligselger gjorde for å få solgt boligen , og klarte det på første forsøk.

Les også: Nå er hyttene på billigsalg

Tips til julehandelen.

Avstemning

Er bildet av kjendisene relevant i salgsannonser?

8% stemmer
Ja
92% stemmer
Nei
Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!